Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14

Discussie: Wie doet de bagage?

  1. #11

    Standaard

    De Luchthaven Schiphol is verantwoordelijk voor de bagagestructuur die wordt gebruikt door de afhandelingsmaatschappijen.

    Ronald

  2. #12
    Geregistreerd
    9 mei 2021
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door washout Bekijk bericht
    Hans, geld is altijd aan de basis der dingen, maar mijn vraag ging niet over geld, maar over verantwoordelijkheid. Waar komt de verantwoordelijkheid voor de (slechte situatie van de) bagageafhandelars vandaan? Ik denk, uiteindelijk, vanuit de luchtvaartmaatschappijen. Als ik ongelijk heb, hoor ik graag de juiste uitleg. En als ik mijn vraag niet goed heb uitgelegd, mijn excuus dan.
    Naar mijn idee is het een gedeelde verantwoordelijkheid. Zowel de luchtvaartmaatschappijen als Schiphol hebben boter op het hoofd. Schiphol laat doelbewust een moordende concurrentie tussen bagageafhandelaars toe en de luchtvaartmaatschappij willen bodemprijzen voor de afhandeling. Het is ook niet zo dat de luchtvaartmaatschappijen Schiphol de kastanjes uit het vuur laten halen. De luchthavendirectie voelt de noodzaak zich te verontschuldigen voor een situatie waarvoor ze zelf mede-verantwoordelijk is.

  3. #13

    Standaard

    Aha, als het een gedeelde verantwoordelijkheid is, dus een dubbele, dan is het inherent een slecht systeem. Het komt neer op twee kapiteins op een schip. Dan vrees ik, dat er niet snel een oplossing komt voor dit probleem. In ieder geval is het dan duidellijk hoe het in elkaar steekt. Wat Ronald zegt klopt: volgens de luchtvaartwet is SPL (ik gebruik de afkorting maar) verantwoordelijk voor de infrastructuur, waarmee Justitie de veiligheid van de bagage checkt.
    Bedankt voor jullie input.

  4. #14

    Standaard

    The airport used to have the IATA code of SPL, which has fallen into disuse and has been replaced by AMS.
    Al lang geleden. Maar als je op Schiphol werkt, is SPL natuurlijk best handig om het vliegveld te onderscheiden van de stad.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •