Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: Nieuwe aanwinsten.

  1. #1
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard Nieuwe aanwinsten.

    Ik baal ontzettend want 4 anti-corona prikken/boosters waren niet genoeg om corona van me weg te houden.
    Ik zit nu in isolatie met corona en mag dus niet naar buiten.
    Voel me niet goed maar wil af en toe toch wat aan mijn hobby doen.

    Hieronder twee nieuwe aanwinsten in mijn verzameling:

    Naam: PH-ARK op Ypenburg (na 15.5.1940) kopie. 500 breed.jpg
Bekeken: 175
Grootte: 408,4 KB

    PH-ARK. Airspeed AS-6J Envoy Series III ergens ná de capitulatie op Ypenburg.
    Het lijkt mij dat er reeds gesloopt is. Volgens mij ontbreken de ramen en de propellers.
    Ook de bakboordvleugel is niet onbeschadigd.


    Naam: Fokker T.VIIIw. 500 breed.jpg
Bekeken: 233
Grootte: 235,9 KB

    Deze foto was er één in een reeks van Kü.Fl.Gr. 706 in Aalborg met als titel "Foto Heinkel He 115 Wasserflugzeug der KüFlGr 706 in Aalborg-Dänemark Flugzeuge".
    Alleen de eerste twee letters op de romp zijn na oplichten van de foto zichtbaar: TD
    Bekend bij mij zijn met TD vanwege 1./Kü.Fl.Gr. 706:
    TD+CB, later Verbandskennzeichen 6I+MH. Dit was de R-15 (Werknr. 5647).
    TD+CE, later Verbandskennzeichen 6I+NH. Dit was de R-18 (Werknr. 5650).
    TD+CG, later Verbandskennzeichen 6I+OH. Dit was de R-20 (Werknr. 5652).
    TD+CH, later Verbandskennzeichen 6I+PH. Dit was de R-21 (Werknr. 5653).

    Verder nog:
    TD+CA. Dit was de R-14 (Werknr. 5646). Deze was van Stab A.Gr. 126.
    TD+CC. Dit was de R-16 (Werknr 5648). Deze was van 1./SAGr. 126.
    TD+CD. Dit was de R-17 (Werknr. 5649).
    TD+CL. Dit was de R-25.
    TD+CP.
    TD+CQ.

    Groet Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 4 juni 2022 om 20:20

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Ik baal ontzettend want 4 anti-corona prikken/boosters waren niet genoeg om corona van me weg te houden.
    Ik zit nu in isolatie met corona en mag dus niet naar buiten.
    .
    Dat is inderdaad balen Ruud! Ik hoop dat je snel weer corona vrij bent! Heb je wel iemand die boodschappen voor je kan doen of bij andere zaken kan helpen?
    Als het regent in mei is april voorbij.

  3. #3
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo Mathieu.

    Gelukkig ben ik gewend aan het alleenstaand zijn en liggen koelkast, diepvries en voorraadkast altijd goed gevuld.
    Het is alleen gekmakend dat je 4 prikken hebt gehad en er toch tegenaan loopt. Dat kan bij mij alleen in het ov of supermarkt.
    Doordat ik het niet vertrouwde, in mijn geval zware verkoudheid met zeer heftige hoestaanvallen maar ook diarree en duizeligheid
    ben ik na een paar dagen naar de GGD testlocatie gegaan en dezelfde dag had ik al het resultaat. Ben er dus nog even zoet mee.

    Groet Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 5 juni 2022 om 00:35

  4. #4
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Beterschap Ruud!
    Doe vooral rustig aan.
    Zijn er mensen in je omgeving die je eventueel een beetje in de gaten kunnen houden?

  5. #5
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Beterschap, jochie!
    Reken er op dat je niet zo 1-2-3 weer met een goede conditie rondloopt. De nasleep kan maanden duren op onze leeftijd... maar: het kijkglas moet altijd minstens half vol zijn! :-)

  6. #6

    Standaard

    Ellendig voor je, Ruud !...leef met je mee... de hoestbuien lijken mij het ergste, heb ze door de telefoon gehoord van zoon Christiaan...hoop dat jij je snel wat beter gaat voelen en met een dag of 10 het ergste achter de rug hebt !

  7. #7
    Geregistreerd
    14 maart 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    248

    Standaard

    Beterschap Ruud!

  8. #8
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    Nuenen
    Berichten
    115

    Standaard

    Troost je Ruud, je bent niet de enige.
    Mijn vrouw en ik zijn twee jaar lang voorzichtig geweest, hebben alle vaccinaties gehad.
    In het OV mondkapje gedragen tot vervelends aan toe.

    Half maart dit jaar een keer in een drukke bus gezeten ( wij met een mondkapje )en twee dagen later: BINGO.
    Eerst mijn vrouw positief en een week later was het bij mij raak.
    Drie weken lang positief geweest met alle klachten die je kunt bedenken.
    Gelukkig geen ziekenhuis opname.
    Wel in volledige quarantaine. Geen bezoek, ook geen kleinkinderen.
    Boodschappen tot aan de voordeur.
    Sinds die tijd een slechte conditie die maar heel langzaam beter wordt.

    Gedeelde smart is halve smart! Sterkte met het herstel, we voelen met je mee.

    Jaap

  9. #9
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    Sterkte Ruud.

    Met 4 prikken in de bast en extreme voorzichtigheid (tot een paar maanden geleden), hebben we tot nu toe geluk gehad, kennelijk.

    Adri

  10. #10

    Standaard

    Beterschap gewenst, Ruud en Jaap.

    Ik ben inmiddels AOW-er met 4 prikken en gelukkig nog steeds niet ziek geweest. Die prikken zijn overigens niet specifiek tegen Omicron of Delta maar tegen een van de varianten daarvoor. Vandaar dat men toch nog behoorlijk ziek kan worden maar minder kans eraan te overlijden.

    Enkele weken geleden voor het eerst weer eens met de trein weggeweest sinds meer dan twee jaar, niks opgelopen maar echt veilig voelde ik me niet.
    Ik kan natuurlijk een mondkapje dragen, maar dat helpt bitter weinig als niemand anders dat doet. Idem in de supermarkt.
    Een mondkapje helpt vooral tegen verspreiding van aerosolen indien gedragen door besmette mensen, maar bescherming tegen inademing is beperkt.

    Als ik het voor het zeggen had gehad was de mondkapjesplicht in OV en winkels nooit afgeschaft.
    Dankzij de oorlog in Oekraïne is COVID geen nieuws meer en beseffen velen niet hoe ernstig de toestand nog steeds is.
    Grote kans echter dat er in de herfst weer een nieuwe golf komt en we allemaal weer mondkapjes op moeten.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •