Pagina 6 van 24 EersteEerste ... 4 5 6 7 8 16 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 234

Discussie: Digitale schoenedoos van Gerard

  1. #51

    Standaard

    De uitlaat ziet eruit als een vast onderdeel, i.p.v. samengesteld uit losse petals. Daardoor kan de opening niet varieren, dus lijkt me dit een replica.

  2. #52

    Standaard

    Heeft echt gevlogen: Grumman X-29 - Wikipedia
    Als het regent in mei is april voorbij.

  3. #53

    Standaard

    Er zijn twee X-29 toestellen gebouwd die elk vele vluchten gemaakt hebben. Er is ook een full-scale replica gebouwd. Alle drie zijn tegenwoordig in musea te vinden.

    Als ik de foto wat bewerk waardoor het serienummer te lezen is staat daar 20003 onderop de romp:

    Naam: 1985-11-xx_085 detail.jpg
Bekeken: 193
Grootte: 71,2 KB

    Dat is het serienummer op het eerste prototype, maar ook het serienummer op de replica.
    De naam van de foto is 1985-11-xx_085 wat neem ik aan betekent dat de foto in november 1985 genomen is. In die tijd echter maakte het eerste prototype op Edwards AFB (Californië) vele testvluchten. Volgens het Flight Log vloog het op 1, 7, 19, 20 en 27 november 1985. Onwaarschijnlijk dus dat het tussendoor even naar Florida gevlogen of gebracht is om daar te poseren.
    En zoals washout al opmerkte: de uitlaat ziet er onrealistisch uit.
    Het toestel op de foto is dus de replica.

  4. Standaard

    Naam: PICT0272.jpg
Bekeken: 220
Grootte: 172,7 KB

    even terug naar 1980. Tijdens een oefening in Duitsland deze plaat gemaakt. Na een "aanval" op onze radar trok de A-10 steil op zodat ik mooi de bovenkant kon fotograveren. Helaas is het negatief beschadigd wat duidelijk te zien is.

    Praktika met 400 mm los uit het handje

  5. #55
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Mooi verhaal, maar aan de verkleuring van de lucht, de schaduwen en de ailerons te zien, is dit een linkerbocht... :-)
    Bovendien zal een A-10 zelden steil optrekken, want dan is het relatief gezien een stilstaand doel.

  6. #56
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Naam: PICT0272.jpg
Bekeken: 201
Grootte: 468,0 KB Naam: PICT0272-2.jpg
Bekeken: 150
Grootte: 44,2 KB

    Er is wel verbetering te halen Gerard.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 21 september 2022 om 22:18

  7. #57

    Standaard

    Hij is al bezig weer recht te trekken, de linker aileron staat omlaag, en de rechter omhoog, dus vanuit linkerbocht weer horizontaal. Wat zijn de twee kabels langs de vleugelvoorrand binnen de landingsgesteluithouders?

  8. #58
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door washout Bekijk bericht
    Hij is al bezig weer recht te trekken, de linker aileron staat omlaag, en de rechter omhoog, dus vanuit linkerbocht weer horizontaal. Wat zijn de twee kabels langs de vleugelvoorrand binnen de landingsgesteluithouders?
    Dat zijn geen kabels, al lijkt het op deze foto wel zo. Dit zijn de slats.

  9. #59

    Standaard

    Donders, nu zie ik het!
    Bedankt.

  10. Standaard

    goed mogelijk dat de A-10 in een bocht zit. Lang geleden en het ging toen razendsnel. We zagen hem op de rardar aankomen, ik razendsnel naar buiten, camera pakken en klik

    Naam: PICT0122.jpg
Bekeken: 139
Grootte: 347,9 KB

    1980, Willem de Zwijgerkazerne in Wezep. Canadese CH-139 Jetranger op bezoek

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •