Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Instrumentenpaneel Fokker C.X

Hybrid View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht
  1. #1

    Standaard Instrumentenpaneel Fokker C.X

    Natuurlijk heb ik het boek van Edwin Hoogschagen, maar zijn er meer bronnen voor het instrumentenpaneel van de C.X?

    Groet,

    Cees

  2. #2

    Standaard

    Er is mij niet veel bekend van de C.X. Wel heb ik een foto van de C.X replica cockpit welke volgens deskundige heel erg dicht in de buurt komt van het origineel. Misschien heb je er wat aan.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Als het regent in mei is april voorbij.

  3. #3

    Standaard

    Dank, heel veel dank Matthieu! Geweldig!

  4. #4

    Standaard

    In zal van het weekend eens kijken of ik nog ergens een lijst heb van de merken en types van instrumenten welke er in de C.X zaten. Een heel aantal van de instrumenten die in de replica zitten zijn niet juist. Zoals ik het nu zie zijn het kompas, de richting aanwijzer en klok zoals er echt ingezeten hebben.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  5. #5

    Standaard

    Dit is een bekende foto, uit het boekje van Hugo Hooftman. Gezien de Engelse tekst op de wijzerplaten vermoed ik dat dit een C.X van Nederlands-Indië is. Valt op dat er 2 snelheidsmeters in zitten, waarschijnlijk voor de foto even snel wat gaten gevuld.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 29 september 2022 om 10:33
    Als het regent in mei is april voorbij.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Dit is een bekende foto, uit het boekje van Hugo Hooftman. Gezien de Engelse tekst op de wijzerplaten vermoed ik dat dit een C.X van Nederlands-Indië is. Valt op dat er 2 snelheidsmeters in zitten, waarschijnlijk voor de foto even snel wat gaten gevuld.
    Voor mij is nu duidelijk dat Wim deze foto heeft gebruikt voor de C-X! Heel erg bedankt Mathieu! Ik heb hier heel veel aan. Wat mij opvalt is de hoek van de zijpanelen! Ik heb deze, afwijkend van wat Wim had gedaan, op 15 graden gezet t.o.v. het middenpaneel. Het is misschien zelfs meer?

    Cees

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Dit is een bekende foto, uit het boekje van Hugo Hooftman. Gezien de Engelse tekst op de wijzerplaten vermoed ik dat dit een C.X van Nederlands-Indië is. Valt op dat er 2 snelheidsmeters in zitten, waarschijnlijk voor de foto even snel wat gaten gevuld.

    Wat doen de knoppen op het (zwarte) rechterpaneel? Het is ongetwijfeld iets met de verlichting. Maar wat precies? Weet iemand daar iets meer over?

    Cees
    Laatst gewijzigd door Cees Donker; 8 oktober 2022 om 09:47

  8. #8
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Laat maar weten welke wijzerplaten je nodig hebt Cees, ik heb van de D.21 en T.5 natuurlijk wel wat

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaasjager Bekijk bericht
    Laat maar weten welke wijzerplaten je nodig hebt Cees, ik heb van de D.21 en T.5 natuurlijk wel wat
    Wat een mooi aanbod Daan! Dankjewel!

    Cees

  10. #10

    Standaard

    Ik ben er bijna van overtuigd dat de hoek van de zijpanelen 25 graden moet zijn. Kan dat kloppen?

    Cees

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •