Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21

Discussie: maatschets Fokker S.9

  1. #1

    Standaard maatschets Fokker S.9

    Hé beste mensen,

    Ik ben weer eens op zoek naar iets waar jullie mij waarschijnlijk mee kunnen helpen. Ik ben op zoek naar een goede maatschets van de Fokker S.9. Ik gebruik nu de schets uit het Violearo boek Fokker Schoolvliegtuigen, blz. 181.
    Maar deze 'maatschets' laat zich niet echt goed gebruiken omdat de afmetingen van de onderlinge aanzichten niet overeenstemmen. Is er een betere maatschets voorhanden?

    Mvg

    Cees Donker

  2. #2

    Standaard

    Foto's van de cockpit zouden ook heel erg welkom zijn. Ik heb inmiddels ontdekt dat ik naar het NMM in Soest moet gaan. Daar is een handboek van de S.9 ter inzage.



    Cees
    Laatst gewijzigd door Cees Donker; 13 november 2022 om 08:42

  3. #3

    Shy

    365 views and not 1 answer or comment...........



    Cees

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cees Donker Bekijk bericht
    Hé beste mensen,
    Ik ben op zoek naar een goede maatschets van de Fokker S.9. Ik gebruik nu de schets uit het Violearo boek Fokker Schoolvliegtuigen, blz. 181.
    Maar deze 'maatschets' laat zich niet echt goed gebruiken omdat de afmetingen van de onderlinge aanzichten niet overeenstemmen. Is er een betere maatschets voorhanden?
    Hier is een comment: ik ken die schets uit dat boek niet, maar de lengte en spanwijdte van de S.9 zijn bekend, dus dan kun je toch iedere schets gebruiken, zolang die juist is en voldoende gedetailleerd, om elke afmeting te bepalen?

  5. #5

    Standaard

    Op zich heb je gelijk, maar ik denk dat de maatschets in kwestie meer een artistieke impressie is dan een technische tekening. Na een zeer nauwkeurige positionering en invoering van de schaal wijkt een onderdeel dat de exacte maten heeft in het ene aanzicht, behoorlijk af in het andere aanzicht. Dat werkt niet echt lekker.

    Cees

  6. #6

    Standaard

    Beste Cees,

    Mail mij even, henksteevens@casema.nl dan stuur ik je het weight and balance rapport van de S.IX (pdf).
    Daar staan ook wat afmetingen in.

    Groet,

    henk

  7. #7

    Standaard

    Gedaan Henk! Dankjewel!

    Cees

  8. #8

    Standaard

    Ik heb gehoord dat er van de S.IX behoorlijk veel tekeningen behouden gebleven zijn, zal eens navragen bij iemand die er misschien meer over weet.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  9. #9
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Uit het handboek :

    Naam: IMG_2420.jpg
Bekeken: 170
Grootte: 164,8 KB

    Naam: IMG_2421.jpg
Bekeken: 168
Grootte: 164,5 KB

    Naam: IMG_2422.jpg
Bekeken: 168
Grootte: 143,0 KB

    Naam: IMG_2423.jpg
Bekeken: 171
Grootte: 181,2 KB

    Naam: IMG_2424.jpg
Bekeken: 176
Grootte: 154,4 KB

  10. #10
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Naam: IMG_2388.jpg
Bekeken: 173
Grootte: 122,1 KB

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •