Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20

Discussie: Walter Rethel

  1. #1

    Standaard Walter Rethel

    Hallo allemaal,

    Ik ben op zoek naar een foto van Walter Rethel, ontwerper van Fokker (en Kondor, NAVO en Arado).
    Kan iemand me daaraan helpen?
    Hij schijnt hier ook op te staan, maar ik weet niet zeker wie het is.
    Fokker B.I

    Peter

  2. #2

    Standaard

    Er staat een foto van Walter Rethel op internet: https://de.rodovid.org/wk/Person:764695

    De verwijzing naar de wikipedia.de pagina maakt duidelijk dat het de gezochte persoon is.

  3. #3

    Standaard

    Dank je wel, Dagger! Ik had erbij moeten zeggen dat ik een foto in hogere resolutie zoek.

  4. #4

    Standaard

    Ik wil het verzoek eigenlijk wel uitbreiden naar andere belangrijke medewerkers van Fokker in de jaren 20. Van Reinhold Platz lijkt er nauwelijks een behoorlijke foto te zijn. Van Bob Noorduyn in Amerika ook niets uit die tijd.

  5. #5

    Standaard

    Ik kwam deze tegen van Bob Noorduyn met Anthony Fokker in de USA.
    Ook ik zoek nog steeds een foto van Walter Rethel, ik las dat hij zijn rechter hand mistte, iemand die iets meer weet?

    Groet, HNaam: Bob Noorduyn en AHGF.jpg
Bekeken: 180
Grootte: 413,0 KBenk Steevens

  6. #6

    Standaard

    Wauw, Henks, wat een superleuke foto van Noorduyn en Fokker. Copyright zal geen probleem meer zijn, maar laat me maar weten onder welke naam je een credit wilt. Ik ben namelijk bezig met een boek over de F.VII.

    Peter

  7. #7

    Standaard

    Ik heb de foto van een site uit de USA, ik hoef er geen credit bij.

    Groet,

    Henk Steevens

  8. #8

    Standaard

    Dan is het wel handig dat je aangeeft waar je de foto vandaan hebt aangezien er nog steeds copyright op zou kunnen zitten, afhankelijk waar hij vandaan komt. Copyright loopt (vaak) tot 70 jaar nadat de maker is overleden, dus het is niet zomaar zeker dat een foto niet onder copyright valt. Het kan ook een afbeelding uit een nieuwsarchief zijn wat nog steeds licences verkoopt.

  9. #9

    Standaard

    Ik zeg ook niet dat deze foto niet onder een copyright zou vallen!
    Volgens mij is er al eerder een discussie in het forum geweest over copyright, waarbij allerlei vaagheden ontstonden en nauwelijks feiten.
    Helaas weet ik de site waar deze foto vandaan komt niet meer.

    Groet,

    Henk Steevens

  10. #10

    Standaard

    Hallo Henk,

    Discussies over copyright vormen een groot deel van het huidige internet, aangezien er inderdaad zeer veel meningen en vaagheden over rondgaan. Ik kan me het draadje op dit forum niet herinneren, maar wellicht was dat voordat ik aansloot.

    Het risico is wat groter als je een afbeelding in een boek opneemt omdat je dan wat minder makkelijk terug kan gaan, de informatie kan toevoegen of de foto kan verwijderen. Op mijn website heb ik die opties gelukkig wel, maar ik heb ook al meerdere malen gedoe gehad over foto's die ik gebruikt heb (te goeder trouw meestal) of foto's van mij die ergens anders opdoken. Ik ben ook geen copyright expert, maar ik denk dat ik door de jaren heen een hoop heb opgepikt qua kennis hierover.

    Er zijn een paar trucs die je kan toepassen om copyright problemen zoveel mogelijk te omzeilen, maar helaas hebben we tegenwoordig ook clubs die er lol in hebben om juist achter mensen aan te gaan die dachten een foto te kunnen gebruiken, en deze nog even een naheffing sturen.

    Ik kon zelf zo snel niet vinden waar deze foto vandaan kan komen, maar als hij uit een krantenarchief of iets dergelijks komt, dan heb je een kans dat een instantie als Getty Images nog steeds copyright er op claimt. Er staan hier diverse afbeeldingen uit dezelfde tijd: https://www.gettyimages.nl/fotos/anthony-fokker maar die krijg je niet beschikbaar zonder een flinke betaling.

    Het blijft een leuke foto, ik begrijp dat Fogg deze graag gebruikt. Ik wilde alleen even de risico's vermelden, maar ongetwijfeld was dat al bekend. 😉

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •