Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: KLM Interinsulair Bedrijf.

  1. #1

    Standaard KLM Interinsulair Bedrijf.

    Het KLM Interinsulair bedrijf heeft van 1947 tot 1949 in Indonesië geopereerd, met volgens mij PK geregistreerde toestellen.
    Weet iemand de PK registraties en/of de cn van de negen Catalina's en de ongeveer 20? DC-3/C-47's die bij het bedrijf hebben gevlogen.
    Of zijn er websites die hier informatie over verstrekken?

    Groet,

    Henk Steevens

  2. #2

    Standaard

    Dag Henk,
    Nico Geldhof heeft door de jaren verschillende artikelen gemaakt over KLM IIB. Luchtvaartkennis, KNVvL. In zijn laatste werk staat er ook het een en ander in vermeld; De Consolidated Catalina. Van veel van deze kisten heb ik een foto van.
    Groeten, PST

  3. #3

    Standaard

    Beste Prudent,

    Dank voor de tip over Nico Geldhof.
    Ik neem aan dat jij het hebt over foto's van de Catalina, is het veel werk als je mij de registraties daarvan kan op geven.

    Groet,

    Henk

  4. #4

    Standaard

    Dag Henk,
    Het artikel wat ik wil sturen is te groot.
    Graag je emailadres.

    Groeten,
    PST

    OVERVLIEGEN PBY’s
    Bijgaand een overzicht van de bemanningsleden, die deel zullen nemen aan het overvliegen van de PBY’s van het I.I.B. met vermelding van ongeveer het aantal uren, dat zij op de PBY’s dienst gedaan hebben. De heer Spaans als Chef Mecano’s zal omstreeks 14 of 15 dezer dagen naar Atlanta vertrekken en de overige bemanningsleden ongeveer een week later. De Heer Rhebergen is hiervan op de hoogte en zal zorg dragen voor concessieformulieren, boekingen en geldaanvragen benevens aanvragen voor boordkas.
    Met de heer Bruynesteyn van de interieursdienst opgenomen, dat rubberboten, dinghy radio en zwemvesten tijdig in Atlanta aanwezig zijn. Per boot zal meegaan 1 10-persoons rubberboor, 1 dinghy radio benevens zwemvesten. De 10-persoons boten evenals de dinghy radio kunnen in Batavia achterblijven, waarvoor het IIB belast zal worden.
    De heer Bruynesteyn zal met de Verkoop Afdeling nog nagaan of may west zwemvesten afgestaan kunnen worden voor het IIB. De extra kosten voortspruitende uit een extra bemanningslid van de KLM (telegrafist-navigator) zullen met de heer Brinks opgenomen worden.
    Schiphol, 12 september 1949 w.g. J. Play

    PERSONEEL VOOR HET OVERVLIEGEN VAN DE PBY’s VOOR HET I.I.B.

    Gezagvoerders (KLM) Tot. uren PBY’s ex?
    Schipper G.J. 13000 105 MLD?
    Collins J.E. 5400 2000
    van Rassel A.F. 3500 70 (1500 uur als Bwk)
    Höfelt A. 6400 3000 uur op seaplanes o.a. PBY MLD

    Co-piloten (IIB) Capt. PBY
    Nuesink G. 2000 MLD
    Lamme H. 2000 MLD
    Eltis F.W. 1000
    McDermott D. 1000 RAAF

    Boordwerktuigkundigen IIB PBY’s
    Spaans G. 10000 50
    Dieterich G.J.P. 8000 1400 MLD
    Richmond 5000 2000
    Smith A.W. 8000 2000

    Telegrafisten IIB
    Thijssen T.M.
    van Beusekom H.G. 2500 1000
    Steenbergen H.G. 2500 1000
    Noothout M.A. 3500 MLD
    Vieyra S. 5000 100

    2e Telegrafisten-navigator (KLM)
    Boom J.
    Houtkoper K.
    de Vries H.

  5. #5

    Standaard

    Beste Prudent,

    Vast bedankt voor deze info.
    mail: henksteevens@casema.nl

    Groet,

    Henk

  6. #6
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Ik heb de "grote DC-3 boeken" met de productielijst. Ik kan wel even alle PK-geregistreerde kisten nazoeken op eigenaars.

  7. #7

    Standaard

    Dat zou fijn zijn als dat niet te veel werk is.
    Ik heb gezocht naar een PK serial list uit die tijd maar niet kunnen vinden.

    Groet,

    Henk

  8. #8

    Standaard

    In het boek 'Dakota, Nederlandse DC-3/C-47 onder Nederlandse vlag' van Theo Wesselink en Thijs Postma
    staat op p. 119 - 121 een lijst van 54 Dakota's met PK-nummers van het Interinsulair Bedrijf van de KLM.

    Op p. 103 staat een lijst van 7 DC-3's met PK-nummers van het KNILM.

  9. #9

    Standaard

    De PBY Catalina vloog in Indië rond (ik zag hem staan op het vliegveld van Balik Papan lang lang geleden). Voor de modelbouwers onder ons, bestaat er ook een kleurenfoto van in KLM kleuren? Ik ken alleen de zwart-wit foto's.
    Bedankt.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •