Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Even uitgeschakeld geweest.

Threaded View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht
  1. #1
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard Even uitgeschakeld geweest.

    Hallo allen.

    Vanwege een wat langere afwezigheid op NLV kreeg ik van een paar volgers mails met de vraag of het wel goed met me ging. Wel, de gezondheid (voor een 80-jarige) is nu redelijk stabiel maar het computergebeuren niet.

    Na het slechtste jaar sinds 26 jaar, 2022, hoopte ik flink wat achter me te laten, hoe anders werd het.
    Eerst in januari 3 grote externe harde schijven die crashten waarvan mijn computergoeroe dankzij gevonden software er uiteindelijk nog 2 kon “redden”. Dus alle data van de derde was verloren.
    Maar dat was slechts het begin, in de eerste week van februari crashte mijn Mac mini volledig. Niet meer werkend te krijgen. Helaas stond mijn backup-opstartschijf op de externe harde schijf die een maand eerder niet meer te redden was. Alternatief hier in Amsterdam is de Apple Store. Die kregen hem uiteindelijk aan de praat maar met een geüpdatet systeem (en iets anders werkend dan de oude) en helaas was ik alles maar dan ook alles wat er op stond kwijt. Systeem, accounts, programma’s, data. Alles weg.
    Dat betekende voor mij dat alles weer opnieuw moest worden opgebouwd. Gelukkig had ik daarbij hulp van een oude Time Machine en kon dus wel wat volgen. Maar elk account weer opnieuw instellen is ongelooflijk tijdrovend.
    Ik heb nog niet alles van de vroegere accounts gevonden maar ik kan weer werken. Een rare ervaring is dat je een aantal dagen niet eens je financiën op orde kunt houden, je kunt tegenwoordig niet meer buiten je computer voor dat. Ook twee grafische programma’s zijn weer terug maar verder kom ik niet. Helaas is het tegenwoordig in om ze niet meer los te verkopen maar jaarlijks te verhuren. Ik ben daar een groot tegenstander van en zoek naar alternatieven.


    Al met al heb ik een flinke achterstand bij de verwerking van mijn data en moet NLV nog even wachten. Ik probeer af en toe een gaatje te vinden maar die zijn momenteel schaars. Ook moet er een beslissing komen welke nieuwe Mac Mini M2 er aangeschaft gaat worden zodat mijn oude machine een backupmachine kan worden.

    Voor wie het betreft, bedankt voor de belangstelling in mijn reilen en zeilen.

    Met vriendelijke groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 8 maart 2023 om 15:03

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •