Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: PH-AKQ

  1. Standaard PH-AKQ

    Heb bij vriend onder het stof aantal oude negatieven gevonden. Nu is de vooroorlogse periode bepaald niet mijn sterke punt, maar weet iemand waar en wanneer deze foto is genomen. En is het een bekende foto. Bij sommige negatieven leek het of ze van Piet Mulder afkomstig zijn. Alvast dank! Met vriendelijke groet, Henk Schakelaar
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  

  2. #2
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Ik zie er nog geen naam (Kwak) op staan, dus dit lijkt mij net na de assemblage in 1935...

    Van de webstee van Herman Dekker:

    PH-AKQ Douglas DC-2-115E 1363
    170 Geassembleerd door NV Ned. Vliegtuigenfabriek, c/n 23.
    07.05.1935 NV Koninklijke Luchtvaart Maatschappij voor Nederland en Koloniën,
    's-Gravenhage/*Schiphol. "Kwak"
    16.05.1940 Gevorderd voor Lufthansa.
    SG+KV, D-EAEN, VP102
    07.05.1941 Bewijs van Inschrijving PH-AKQ verlopen.
    Op 6.5.1945 werd het toestel op Flensburg aan de RAF overgedragen, in december 1945 was
    het op RAF Luneburg, en tenslotte werd in februari 1946 de RAF serial toegekend.
    Daarna is er niets meer van vernomen.

  3. #3

    Standaard

    Goed gezien en ik denk dat de locatie Rotterdam-Waalhaven is.
    Hier zie je soortgelijke bankjes en vuilnisbak voor de schillen en de dozen.
    https://www.nationaalarchief.nl/onderzoeken/fotocollectie/c667e95c-2dfe-e606-521f-89020b11946c?searchKey=e5d79ace8dfb09f5e1e99a62fb8 bbe8a
    De assemblage na aankomst per schip werd door Fokker gedaan, kennelijk op Waalhaven, want hier is een foto van de Uiver nog zonder naam en met afwijkende KLM-titels. Hier zie je achter de cockpit ook die bankjes, al lijken er op deze plek geen klinkers te liggen. Fijne trap voor de spotters.
    https://www.airhistory.net/photo/444904/PH-AJU

    Peter
    Laatst gewijzigd door Fogg; 8 april 2023 om 00:36

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •