Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Hawker Hunter in Brabantse dag optocht?

  1. #1

    Standaard Hawker Hunter in Brabantse dag optocht?

    Naam: Neg_030_resize.jpg
Bekeken: 287
Grootte: 217,4 KB
    Weet er iemand hoe er een verbouwde Hawker Hunter in een optocht terecht is gekomen? Ik gok dat het een Brabantse Dag in Heeze is geweest, maar wellicht heb ik het mis. Alle clues zijn welkom!

  2. #2

    Standaard

    N-172, "4R-18", "4R-15", "3P-24", "3W-5", "Y9-..", "9I-7", N-172. Overdracht aan ABC-school te Breda en opgesteld in een dispersal nabij de Bavelse Poort. 16feb67 naar Volkel. DIt werd de zogenaamde "Starhunter", de Hunter werd als sleepkist ingezet, waarbij een Starfighter neus was aangemeten. Als zodanig "D-4711", "N-4311", uiteindelijk voor brandweer-oefeningen gebruikt en schroothoop 80'er jaren

    Gevonden op deze site:
    KLu_nazorg (flashie.nl)
    Als het regent in mei is april voorbij.

  3. #3

    Standaard

    Kijk, dat is een goede tip, dank! Ik heb voor de volledigheid Coen zojuist ook eens een mailtje gestuurd, wellicht heeft hij nog een tip. Waar ik vooral naar op zoek ben is een jaartal omdat dit mij kan helpen met het dateren van andere foto's. Ik ben een hoop oude dia's van mijn vader aan het scannen en helaas zitten ze niet op volgorde...

  4. #4
    Geregistreerd
    13 februari 2012
    Locatie
    Molenschot
    Berichten
    77

    Standaard

    "--- Bavelse Poort ---" is op Gilze-Rijen

  5. #5

    Standaard

    Ik ken de poort.... Dank! Gezien de neus is de foto na de move naar Volkel genomen, dus het is het stuk tussen 1967 en '80er jaren waar ik in moet zoeken. Als ik te weten kan komen wanneer die neus aangemeten is dan zijn we alweer verder. Zelf vermoed ik tweede helft '70er jaren of begin '80er jaren, maar dat is nog vrij ruim.

  6. #6
    Geregistreerd
    13 februari 2012
    Locatie
    Molenschot
    Berichten
    77

    Standaard

    "--- ik ken de poort ---". Ik ook, woon er 2km vandaan :-)

  7. #7
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    Nuenen
    Berichten
    115

    Standaard

    Archer,

    Neem eens contact op met de Traditiekamer Typhoon op Volkel.
    Misschien dat zij je verder kunnen helpen.

    Jaap

  8. #8

    Standaard

    Goede tip, dank! Ga ik doen.

  9. #9

    Standaard

    Even een korte update met dank aan de contactpersoon bij de Traditiekamer 'Typhoon' op Volkel. De 'Starhunter' was, naast de op de foto duidelijk aanwezige F-104 neus, ook voorzien van ingekorte vleugels en een ruwe benadering van tiptanks. Het toestel was voor diverse evenementen in te zetten naast de normale rol, het trainen van sleepchauffeurs. Het toestel werd ook op de basis rondgereden als er een basiscommandant vertrok of als een vlieger zijn laatste vlucht had uitgevoerd. De vlieger werd dan in de Starhunter rondgereden over de basis. Voor dit soort zaken werd het toestel regelmatig in een andere kleur overgespoten en van nieuwe teksten voorzien. Het vermoeden is nu dat de foto hierboven gemaakt is tijdens een carnavalsoptocht in Uden, natuurlijk in de buurt van Volkel, wat qua afstand logischer is dan Heeze.

  10. #10

    Standaard

    En met dank aan Documentatiegroep Volkel, hierbij twee foto's van de StarHunter in verschillende uitdossingen.
    Naam: StarHunter_2.jpg
Bekeken: 55
Grootte: 228,9 KB
    Naam: Starhunter_MT.jpg
Bekeken: 55
Grootte: 247,9 KB

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •