Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Oude foto's Tachikawa Ki-54 Indonesië

Threaded View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht
  1. #1

    Standaard Oude foto's Tachikawa Ki-54 Indonesië

    De bijgevoegde foto's komen van een vriend van mij, die deze al vele jaren geleden een keer scande. Ik heb toen eens uitgezocht wat voor type het was, maar verder is er niets mee gedaan. Toen ik onlangs nog eens vroeg of hij de foto's nog had bleken ze weggegooid te zijn. Ik gok dat deze foto's of uit 1946 zijn, of rond 1957/1958 genomen. Zijn vader is in Indonesië geboren, begin 1947 naar Nederland gekomen maar in zijn diensttijd weer in Indonesië geweest.

    Naam: foto UFO2.jpg
Bekeken: 94
Grootte: 145,2 KB

    Deze foto komt uit hetzelfde album en ik geloof niet dat ik ooit heb opgezocht wat er op staat:

    Naam: Flyingboat.jpg
Bekeken: 94
Grootte: 50,1 KB

    Ik heb de eerste twee foto's wel eens aan iemand laten zien en er staat me bij dat er iets aparts was met de markeringen op de romp, maar daarvoor zit ik niet goed in de materie. Ongetwijfeld weet iemand hier er meer over te vertellen. In het draadje over de Rapwi (https://www.nederlandseluchtvaart.nl...hp?10619-rapwi) staat dat er een aantal van deze toestellen op een dump op Andir lagen, wellicht is dit één van die toestellen.
    Laatst gewijzigd door Archer; 27 februari 2024 om 09:17

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •