Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Project LVA Camouflage regels

  1. #1
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard Project LVA Camouflage regels

    De bedoeling van dit forum is om van verschillende toestellen van de Luchtvaartafdeling het unieke camouflage patroon van elk toestel zoveel mogelijk te achterhalen.

    Hiervoor worden templates ter beschikking gesteld waarin iedereen die mee wil werken het patroon kan intekenen.
    De templates zijn beschikbaar in PSD (Photoshop) en JPG formaat. Probeer zoveel mogelijk in de PSD bestanden te werken, dit kan met Photoshop, Paintshop Pro en GIMP.
    Ben je (zover) klaar, zip het PSD bestand en upload het in een bericht. Plaats tevens een JPG versie in het bericht, zodat mensen die niet (kunnen) mee tekenen toch kunnen kijken en opmerkingen kunnen plaatsen.

    Zie dit vooral als een gezamelijk project. Dus, zit je vast, heb je niet meer informatie, post je werk zover je dat af hebt hier. Zo kan iedereen elkaar aanvullen.
    Doot je eigen PSD hier weer te plaatsen kan een ander heel gemakkelijk aanvullingen en correcties op je werk maken. Zie je ook niet verplicht om een heel patroon te tekenen, en voel je ook niet belemmerd als je maar een vlek kan tekenen. Alle beetjes helpen, en misschien heb jij net die foto die de anderen niet hebben.

    Gebruik alleen originele foto's als referentie. Ga niet uit van foto's van een replica, model of can profiel tekeningen of kunstwerken. Dit zijn allemaal impressies, en kunnen/zullen fouten vertonen. Ons doel is om zo dicht mogelijk bij het originele partoon te komen.

    Post regels
    Elk vliegtuig krijgt zijn eigen discussie met als titel Type - Nummer bijvoorbeeld Fokker T.V - 850
    Degene die als eerste het schema van het betreffende toestel post maakt de discussie aan. Wie aanvullingen heeft, post deze in de bestaande discussie. Geen nieuwe discussie over een toestel starten waarover al een discussie bestaat.
    In de discussie mogen alleen directe en zinnige opmerkingen op de tekeingen gepost worden. Andere onderwerpen kunnen in Fokker of Militaire luchtvaart. Grappen en complimenten in het Algemene forum.
    Laatst gewijzigd door Arjan; 25 augustus 2008 om 20:52 Reden: Toevoeging

  2. #2
    Brommer Guest

    Standaard T-V project en hoe het aan te pakken

    Hallo Arjan (en alle anderen natuurlijk)

    Ben net terug van een korte vakantie in Wales en was om die reden (vloog v.a. Schiphol) in staat om bij de Luchtvaart Hobbyshop in Aalsmeerderbrug langs te gaan. W?t een winkel. Ik was in vele modellen winkels / hobbyshops maar dit slaat toch alles. Heb gelijk een paar boeken meegenomen. Dutch Profile - Fokker D-XXI, 'Illusies en incidenten' (!) en 'Vliegveld Bergen' (!!), wat mij werd aangeraden toen ik om foto's vroeg over dit vliegveld (Zie de thread). Voortreffelijke boeken en mijn vrouw moest mij bij wijze van spreken uit die winkel sleuren, anders was ik er nu nog , en failliet. Wat ik eigenlijk hiermee wil zeggen is dat ik nu over meer fotomateriaal beschik dat ik misschien (nog niet alles gedetaileerd doorgekeken) kan gebruiken om een T-Vje voor mijn rekening te nemen. Misschien de 857, die ik ook van plan ben als model te bouwen.

    Heb even een algemene vraag. Ik ben niet zo thuis met photoshop, skins maken e.d. (moet weer eens de simmershop website bezoeken) heb ook geen photoshop maar wel GIMP, maar weinig ervaring. Of is het de bedoeling, of als alternatief, dit met de hand te doen; intekenen dus, op de profielen die jij in dit forum hebt gezet?

    Heb overigens, mede door jouw verhaal in de 'toegangsdeur' thread, bij de LHS ook de LVA set van White Ensign Models gekocht. Kleuren zien er heel echt 'JaVA' uit. Heb voor alle zekerheid ook een potje Humbrol 72 meegenomen wat een tik donkerder is als het wat lichte beige van de set om wat te kunnen experimenteren.

    Groet
    Jos

  3. #3

    Standaard

    Hoi,

    Op internet kwam ik de volgende site tegen: Xotic72 1/72 Fokker T.V, by Peter Neinhuis

    Volgens mij zijn de kleuren gelijk aan de D.XXI in het MLM!, slecht voorbeeld doet volgen zullen we maar zeggen.

    Groet,

    Mathieu

  4. #4
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    de nederlandse luchtmacht had voor de toestellen in ederland een standaart kleuren schema van 3 kleuren
    de kleuren waren bruin groen en beige

    aangezien de in amerika bestelde toestellen gespoten werden afgeleverd in de door nederland bestelde kleuren hebben de amerikanen daar een eigen code voor aan gemaakt
    die in tegenstelling tot de ral kleuren nooit veranderd zijn

    alleen het groen en het bruin is er nog in ral omdat die kleuren nog veel gebruikt worden

    de beige tint is een mix tegenwoordig of gewoon de amerikaanse code gebruiken

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •