Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Wat is dit - What is this

  1. #1
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Question Wat is dit - What is this


    Kan iemand vertellen wat het zwarte kaste op deze foto is? De hoofdschakelaar voor stroom?
    Can anyone tell me what the black box on this picture is? The main power switch, maybe?
    Laatst gewijzigd door Arjan; 5 september 2008 om 20:47

  2. #2
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Goede vraag... ik heb er geen antwoord op. Het zit direct achter het capoteertrapezium zo te zien?

  3. #3
    Brommer Guest

    Standaard

    Dacht eerst aan een zelfvernietigings systeem met een rode activerings schakelaar

    Nee even serieus er schijnen twee versterkte (gewapende) slangen uit te komen. Dus waarschijnlijk een (hoofd)afsluiter (ziet er niet uit als een electrische schakelaar) voor het brandstofsysteem of het zuurstof systeem. Ik tip op het brandstofsysteem gezien het soort slangen. Is dit kastje voor de piloot bereikbaar tijdens het vliegen?

  4. #4

    Standaard

    Hoi Allemaal,

    Citaat uit het handboek van de D.XXI:

    De hoofdschakelaar-Labinal No 1553-is ondergebracht in een afschermkast van NO-duralplaat, die met klembeugels aan de rompbuizen rechts achter den bestuurder is bevestigd.

    Het is dus de hoofdschakelaar, deze foto is van de replica in het MLM. In het echt zal het er iets anders uit gezien hebben.
    De accu's, Varta type 12 GL 3 24 V 20Ah, zaten in een bak waarvan op de foto nog een klein stukje te zien is. De vleugelmoer was om de deksel van de accubak af te sluiten.


    Groet,

    Mathieu.

  5. #5
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Bedankt voor het meedenken en opzoeken.

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •