Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: 'Duxford' in Lelystad moet Hollandse historische luchtvaart bundelen

  1. #1
    Luchtvaartnieuws Guest

    Standaard 'Duxford' in Lelystad moet Hollandse historische luchtvaart bundelen


  2. #2

    Standaard

    Mijn stem hebben ze... laat het MLM even wat stukken uitlenen voor de static.....

  3. #3
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Een heel mooi initiatief. Ik denk dat er ook zeker wel een groot publiek voor is!
    Hebben jullie al gezien dat er een Yak 3 naar lelystad komt die daar gestationeerd wordt?

    www.yakassociation.nl

  4. #4

    Standaard

    Hoi,

    Ben erg benieuwd!! Zou er ook iets "bijzonders" komen? Coniie, Uiver, S.11, B.25 en spitfire zullen ongetwijfeld van de partij zijn. Maar wat voor moois vliegt er nog meer ergens in de wereld, of in Nederland?
    In America vlieg nog een gerestaureerde C.IV, zou de F VII replica Southern Cross nog vliegen? Altijd leuk om die eens in Nederland te zien.
    Maar goed, we wachten het af!

    Groet,

    Mathieu.

  5. #5
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Er is in ieder geval nog een P-51 en een aantal Harvards, Tiger Moths en een Saab Safir. Verder natuurlijk nog de Hawker Hunter. In Engeland is er een Nederlander die een spitfire bezit, in trainer uitvoering. Wie weet laat die zijn gezicht ook eens zien in Nederland

  6. #6

    Standaard

    Het idee op zich is wel goed, maar de meeste Nederlandse historische vliegtuigen zijn toch al wel regelmatig te zien, zowel in Lelystad and tijdens de Open dagen luchtmacht. Misschien is het mogelijk om eens wat contacten in Engeland en Frankrijk te leggen. Vliegtuigen als een B-17, P-47, Tigercat of Corsair zijn daar w?l in vliegende staat maar komen eigenlijk nooit naar Nederland. Ook een organisatie als de Battle of Britain Memorial FLight mag van mij best wel wat kisten sturen!

  7. #7

    Standaard

    Goed initiatief!
    Het zou ook leuk zijn om een "echte" Bf-109 te zien.
    Onze oosterburen hebben ook een berg vliegende museumstukken.

    Ik ben bang dat het nooit de sfeer zal hebben die Duxford heeft.
    Duxford is nu eenmaal een veld met een hoge historische waarde.

  8. #8
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Op zich denk ik niet dat het niet historisch zijn van een veld een probleem hoeft te zijn. Een re-enactment groep en de vliegtuigen doen al een boel voor de sfeer.
    Ik verwacht alleen problemen met de vergunningen.
    Tot dusver beperkt Lelystad zich, voor zover ik weet, tot de bekende 'fly-ins' omdat het niet bepaald gemakkelijk is de papierwinkel voor een luchtshow rond te krijgen.

  9. #9
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Het stationsgebouw van Schiphol en de pilotenmess vind ik hoewel het misschien niet origineel is Lelystad wel een historisch tintje geven.
    Als er historische oosterburen zouden komen dat zou ik wel eens een FW-190 willen zien!

  10. #10

    Standaard

    De ME-262 is ook niet verkeerd
    the Flying Dutchman


Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •