Pagina 2 van 5 EersteEerste 1 2 3 4 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 50

Discussie: Witte muizen sinds wanneer?

  1. #11
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Hallo Rolf,

    Een kopie van de originele afbeelding is zeker welkom. Kun je de maten ervan erbij vermelden? Op de computer komt het altijd weer anders over.

  2. #12

    Standaard

    Ik wil graag mijn vraag aan Rolf Eerens herhalen v.w.b. de oorsprong van 'De witte muizen'.
    Ik ben er nog steeds benieuwd naar.


    Ik kwam weer bij Witte muizen omdat ik de foto zoek op de site van de 233 mét witte muizen.
    Ik heb deze foto er zelf op gezet, maar met het niet feilloze zoeksysteem kan ik hem met geen mogelijkheid terug vinden.
    Plus dat de herinnering me in de steek laat, want ik zou hem ook zomaar ergens volkomen off-topic hebben kunnen plaatsen...

    Ik hoop op het geheugen van een jongere geest.

    Verder heb ik een poosje terug de 232 op foto gezien, beschadigd.

    Ik heb een nieuwe foto van de 233, die ik daar bij wilde plaatsen, maar nu wil het toeval dat deze nieuwe 233 géén witte muizen heeft, en geen vizier op de richtstok.
    Hij zou daarom ook héél goed bij de eerdere 233 passen.

    Ik wacht af wie er helpt met topic en #nummer; ben de draad een beetje kwijt.

    Tracker.

  3. #13
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    http://www.nederlandseluchtvaart.nl/...ghlight=muizen

    Hier staat je foto Tracker. Ik heb gezocht op muizen en met jou als gebruiker.
    Dat was met de interne zoekmachine, een andere optie is om het met google te proberen omdat veel sites een gebrekkige zoekfunctie hebben, dan moet je wel de naam van de website erbij zetten.

  4. #14

    Standaard

    Metalen schaalmodellen Fokker Tweede wereldoorlog.

    Dank je, daar was ik nooit op gekomen.

    Ik zal de D 21's van Wout Kleppe nog maar eens bij elkaar voegen om het overzichtelijk te houden.

    Over de camouflage van de Tracker had ik ook nog wat liggen, zag ik net.
    Te veel onderwerpen tegelijk behandeld...

    Tracker.

  5. #15

    Standaard Witte muizen

    Beste Arjan,

    De witte muizen zijn ooit geschilderd, getekend zo je wilt, door George Martens. Martens was een vooraanstaand lid van de Groninger kunstvereniging 'De Ploeg'. Van zijn zoon, inmiddels 93 jaar oud, heb ik enige tijd geleden een kopie van het origineel van de witte muizen gekregen. Het hangt nu gelamineerd en wel op onze cv ketel en onze kat slaapt er heerlijk onder. George Martens was dol op vliegtuigen en was vaak op vliegveld Eelde te vinden. Daar tekende hij diverse vliegtuigen en was goed bevriend met piloten zoals Focquin de Grave, Hein Schmidt Crans('Goede wijn behoeft geen krans, maar Crans behoeft wel goede wijn.") en Hein Overvest die ook wel bij hem(George) thuis kwamen. Ook had George de tegenwoordigheid van geest om uit een verongelukte Koolhoven(op Eelde) waarbij de piloot het er wonderwel goed van afbracht, een stuk uit de stoelbekleding te snijden. Dit staat relikwie staat nu ingelijst en wel bij mij thuis.
    De leuze die bij de witte muizen hoorde was: Zet 'm op witte muizen, schoenen met punten! En met die strijdkreet werden de Messerscmidts 109 in de meidagen van 1940 door 'onze jongens' op de huis gezeten.

    Groet,
    Rolf Eerens

  6. #16

    Standaard

    Hartelijk dank voor de reactie.

    Ik, Tracker, had de vraag gesteld.
    Belangstellend naar hoe de oorspronkelijke 'muizen' er uit hebben gezien.

    Mag ik u vragen om een digitale foto van uw cv ketel te maken?
    Met muizen.

    De kat mag er ook op...

    Dank, Tracker, oud Eeldenaar.

  7. #17

    Standaard Witte muizen sinds wanneer?

    Ik heb Muizen!

    Traditiekamer-muizen.
    Zo te zien een scan van een tijdschrift afbeelding.

    Dit zouden ze dus moeten zijn.
    Vreemd toch dat voor-oorlogse muizen er altijd anders uit zien dan die van nu.

    Mickey Mouse had daar ook jaren last van.

    Maar een oorspronkelijke foto -met kat- blijft hoogst welkom...





    Tracker.

  8. #18

    Standaard

    Kom Rolf houdt ons niet langer in spanning

  9. #19

    Standaard Witte muizen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Bekijk bericht
    Weet iemand vanaf wanneer 1.JaVA met de witte muizen op hun toestellen vloog?
    De tekening van de witte muizen is van de Groningse Ploegschilder George Martens.(1894-1979) Volgens zijn zoon, inmiddels 92 jaar oud, is er over de achtergrond van dit ontwerp niets bekend. George maakte de tekening in 1939. Van de tekening is vervolgens een medaille gemaakt. De bijbehorende spreuk is: "Zet hem op witte muizen, schoenen met punten." Waar dit op slaat? Volgens zoonlief, nergens op. De tekening was bedoeld voor de Eerste Java.(zoals al eerder is opgemerkt in het forum) Deze jongens waren tijdens de mobilisatiedagen gedetacheerd op vliegveld Eelde onder leiding van Hein Schmidt-Crans. Deze tekst staat ook op een uitnodiging van kapitein Hein voor I-JAVA borrel op 12 mei(ik denk 1939)in hotel Beukenhof, Terweeweg 2 in Oegstgeest. Het is een Herenborrel.(dit staat er uitdrukkelijk bij) en iedereen dient om 17.00 uur aanwezig te zijn. Het is een BEVEL Nr. 1. Een uitspraak van kapitein Hein was: " Goede wijn behoeft geen krans, maar Crans behoeft wel goede wijn. Van ontwerp van de witte muizen hangt een kopie op waren grootte gelamineerd en wel op de ketel van de CV in mijn bijkeuken. Eronder staat een poezenmand. 's Nachts slaapt poes hier heerlijk en droomt van muizen, witte muizen misschien wel. Zet 'm op poes!

  10. #20

    Standaard Witte muizen

    De tekening van de witte muizen is van de Groningse Ploegschilder George Martens.(1894-1979) Volgens zijn zoon, inmiddels 92 jaar oud, is er over de achtergrond van dit ontwerp niets bekend. George maakte de tekening in 1939. Van de tekening is vervolgens een medaille gemaakt. De bijbehorende spreuk is: "Zet hem op witte muizen, schoenen met punten." Waar dit op slaat? Volgens zoonlief, nergens op. De tekening was bedoeld voor de Eerste Java.(zoals al eerder is opgemerkt in het forum) Deze jongens waren tijdens de mobilisatiedagen gedetacheerd op vliegveld Eelde onder leiding van Hein Schmidt-Crans. Deze tekst staat ook op een uitnodiging van kapitein Hein voor I-JAVA borrel op 12 mei(ik denk 1939)in hotel Beukenhof, Terweeweg 2 in Oegstgeest. Het is een Herenborrel.(dit staat er uitdrukkelijk bij) en iedereen dient om 17.00 uur aanwezig te zijn. Het is een BEVEL Nr. 1. Een uitspraak van kapitein Hein was: " Goede wijn behoeft geen krans, maar Crans behoeft wel goede wijn. Van ontwerp van de witte muizen hangt een kopie op waren grootte gelamineerd en wel op de ketel van de CV in mijn bijkeuken. Eronder staat een poezenmand. 's Nachts slaapt poes hier heerlijk en droomt van muizen, witte muizen misschien wel. Zet 'm op poes!

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •