Pagina 29 van 31 EersteEerste ... 19 27 28 29 30 31 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 281 t/m 290 van 302

Discussie: Projecten in Nederland

  1. #281

    Standaard

    Cees, als je nog inspiratie nodig hebt voor je cockpit: https://www.shropshirestar.com/enter...Dvo85H-xbZR50o

  2. #282

    Standaard

    Dank je Henk,
    Prachtig niewaar? Ik volg dit project op de voet en sinds de hele romp in elkaar zit zie je pas echt hoeveel progressive ze de laatste jaren hebben gemaakt. Die van mij blijft bij het stukje cockpit.
    Ben afgelopen zaterdag begonnen met de demontage van de Halifax cockpit voor transport naar Engeland, wat een klus. Duurt zeker nog wel een tijdje.
    Kreeg ook het verzoek om assistentie te verlenen voor een compleet nieuw samen te stellen Halifax instrumentenpaneel voor een museum in de buurt van Arnhem.
    Leuk project.
    Zo zie je maar, zo blijf je bezig en kun je geen kattenkwaad uithalen.
    Gr
    Cees

  3. #283

    Standaard

    Hier een paar foto's van het begin van de demontage.
    CeesNaam: half3.jpg
Bekeken: 810
Grootte: 473,3 KBNaam: half5.jpg
Bekeken: 813
Grootte: 467,5 KB

  4. #284

    Standaard

    Geen interesse? Het dak is er inmiddels af.
    Mvg
    CeesNaam: halifax.jpg
Bekeken: 765
Grootte: 505,1 KB

  5. #285

    Standaard

    Wel interesse, maar gewoon jammer om te zien dat zo'n stuk vakwerk weggaat, Halifax items zijn al niet zo dik gezaaid..

  6. #286

    Standaard

    Wel weer veel werk zo te zien! Moet je nog mee naar Engeland om hem weer in elkaar te zetten?
    Als het regent in mei is april voorbij.

  7. #287

    Standaard

    Nee, dat hoeft (helaas) niet, zou wel leuk zijn maar denk dat ze daar toch wel een paar weken (zo niet maanden) mee bezig zijn. Het heeft 4 jaar geduurd om alles in elkaar te zetten.
    Ik ben bezig met een handleiding (heb inmiddels al 18 pagina's) en honderden foto's die het team in Engeland gaan vertellen hoe alles weer in elkaar past. Maar het is een enorme klus om alles netjes te demonteren. Elke klinknagel heeft zich in twee lagen aluminium vastgezet zoals het hoort maar daardoor klemt de boel nadat de nagel is uitgeboort. Dus elk gat moet voorzichtig worden losgewrikt zonder beschadiging.
    Cees

  8. #288

    Standaard

    Zo, de boel ligt nu helemaal uit elkaar. Alleen nog alles netjes inpakken klaar voor transport.
    CeesNaam: hp.jpg
Bekeken: 683
Grootte: 513,4 KB

  9. #289

    Standaard

    Wat een werk Cees! Hoe ga je het verpakken? Dat wordt waarschijnlijk ook weer een hele klus.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  10. #290

    Standaard

    Inderdaad Mathieu,
    Veel bubblefolie en de kleine onderdelen in verhuisdozen. Ik laat het aan de transporteur over om de boel in de vrachtwagen te laden. Ik ben geen stuwadoor
    Maar ik geen de maten op van alle grote onderdelen en dan kunnen ze een plan vooraf maken.
    Als alles in de vrachtauto zit en de klep is dicht dan is het voor mij klaar. Ik zag laastst op youtube wat filmpjes van het team daar dat de Lancaster "Just Jane"
    verder aan het opknappen is. Dat zijn echte vaklui dus een Halifaxcockpit in elkaar flansen zal ze ook wel lukken met behulp van de handleiding van Ceessie.

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •