Pagina 24 van 31 EersteEerste ... 14 22 23 24 25 26 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 231 t/m 240 van 302

Discussie: Projecten in Nederland

  1. #231

    Standaard

    De Versteegh D.VII was waarschijnlijk marinegrijs, volgens een luchtmacht-kleurendeskundige. De neus en vleugelstijlen zijn zwart. De romp en vleugels krijgen een KLu 'roundel'. Onder het stabilo komt de aanduiding 'F600'. De registratieletters PH-AJW zijn bij ILT aangevraagd en toegekend.

  2. #232

    Standaard

    Mooi project, Dick. Nu je het fotootje van de originele kist laat zien, vallen mij nog meer zaken op; de tot onder het stabilo verlengde uitlaat, de uitstekende delen (instrumentatie, dynamo o.i.d.?) aan de voor-en achterzijde van de bovenvleugel en het leidingwerk tussen onderkant romp en stroomlijnkap van het landingsgestel.
    Had dit toestel hier een extra brandstoftank, vergelijkbaar met de Fokker C.1? Dat was tenslotte ook een tweezitter.
    Komen deze toeters en bellen ook op jouw D.VII?

  3. #233

    Standaard

    Mijn veronderstelling is dat Anthony Fokker een standaard D.VII liet aanpassen, zodat hij met zijn scharreltje kon vluchten als het hem te gevaarlijk zou worden in Duitsland. De plaatsing van de extra zitplaats had nogal wat consequenties. De brandstoftank moest uit de romp en verhuisde naar de onderstelvleugel, vergelijkbaar met de C.1. Deze had echter een veel grotere tankinhoud en daardoor een dikker vleugelprofiel rond de aluminium doos, waarin de wielas beweegt. Vandaar het leidingwerk tussen de romp en het landingsgestel. Ik denk dat die tank, net als de reguliere tank, onder druk werd gezet om de brandstof naar de carburateur te sturen. De lange uitlaat is m.i. een manier om vooral de passagier te beschermen tegen die blèrende uitlaat naast het hoofd.
    Verder zie je aan het linker boven-vleugeltip de pitotbuis voor de vlieginstrumenten. De zwarte stippen op de vleugelvoorranden zijn beschermdoppen voor als men de gedemonteerde vleugels op de grond heeft staan (standaard op alle D.VII’s).
    Tot slot is er een spiegel onder de bovenvleugel ter hoogte van de cockpit, ook een Versteegh-extraatje. Daarmee kom de vlieger in de achterste zitplaats de angstige blikken van de passagier in de gaten houden. Zo’n spiegel zat ook op de S.IV lesvliegtuigen.
    En ja, al die toeters en bellen komen ook in mijn kist.

  4. #234
    Geregistreerd
    14 september 2011
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    98

    Standaard





    Zal dit ooit nog goeg komen?




  5. #235
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    netjes echt eerlijk plaatwerk

  6. #236

    Standaard

    Grappig om het "Engelse wiel" uit het eind van het draadje Vraag(stukje) van Tracker hier terug te zien.

  7. #237

    Standaard Fokker CX Hoogeveen

    Op facebook kwam ik deze foto's van Henry Fraterman tegen. Zijn recent gemaakt.

    De herbouw van deze C.X is gestart in 1994, al 20 jaar wordt er gebouwd aan deze schitterende replica. De staart is origineel

  8. #238
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    dan is er meer origineel als bij de meeste spitfires die voor origineel door moeten gaan
    wat een prachtig project is dit
    en het resultaat ziet er echt schiterend uit

  9. #239
    Geregistreerd
    28 december 2008
    Locatie
    north scotland
    Berichten
    137
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    perfect in een woord !

  10. #240
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Schitterend , werkelijk een plaatje om te zien
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •