Pagina 1 van 31 1 2 3 11 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 302

Discussie: Projecten in Nederland

  1. #1

    Standaard Projecten in Nederland

    Hoi,

    Weer eens een draadje om meer licht te werpen op de vele projecten die er toch nog zijn in Nederland. En niet alleen in museums. Hieronder een lijstje van projecten waar ik van gehoord heb, aanvullingen, foto etc zijn welkom.

    Fokker G.1 Stichting Fokker G.1
    Fokker C.X Stichting vrienden MLM
    Fokker S.IV Aviodrome
    Koolhoven FK 23 Bantam Vroege Vogels (?)
    Koolhoven FK 51 Stichting vrienden MLM
    NA Mustang Vroege vogels.
    DC 3 cockpit ( naam me even ontschoten)
    Douglas A8 Jan van Huuksloot
    Messerchmitt 109 G 2 stuks, Jan van Huuksloot en Ed IJsbrandij
    Van Berkel WA Stichting Neptune
    Lambach 2 TU delft(?)
    Handley Page Halifax cockpit Cees Broere.
    Noorduyn Norseman Aviodrome.

    Dit zijn er een aantal, wie weet van meer. Overigens vind ik een project iets waar aan gewerkt wordt, dus bv niet een al vliegende S 11 of DC 2.

    Groet,

    Mathieu.

  2. #2
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Zo uit mijn blote hoofd wordt er ook nog gewerkt aan een Tiger Moth, Auster Mk.IV, Piper L-2. Maar wie zich daar nu precies mee bezig houd?

    Het aviodrome heeft ook nog het project rond drie Stearman Hammond toestellen, de (gedeeltelijke) restauratie van de C.5 en berging van de KLM DC-8.

  3. #3

    Standaard

    Cees meldt zich,

    Vraagje, klopt het dat er destijds onderdelen gemaakt zijn voor twee Fokker DXX1's?
    Een staat in het MLM, maar er gaan geruchten dat er twee geplanned waren.

    Gr

    Cees

  4. #4

    Standaard

    Hoi,

    Als ik me niet vergis wordt er bij de ARG in Fort Velthuis gewerk aan een cockpit van een B-17. Weet iemand hier meer van?

    Chris

  5. #5
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Ik heb inderdaad bij het MLM gehoord dat er plannen waren om twee D.XXI's te bouwen.
    Of er onderdelen waren/zijn voor twee, dat weet ik niet.

  6. #6
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Hallo Chris,
    Volgens mij zijn ze in Velthuis bezig aan een Halifax cockpit. Kan me ook vergissen... Er staat in ieder geval wel een mockup van een Stirling (houtbouw)

    Men roddelt dat er voor de market garden herdenking van dit jaar een Horsa of Waco glider gemaakt wordt.

  7. #7

    Standaard

    Dat klopt, maar alleen de versie in het MLM is gerealiseerd. Ik dacht dat tijd en geld de hoofdoorzaken waren voor het skippen van een D.XXI.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cees Bekijk bericht
    Cees meldt zich,

    Vraagje, klopt het dat er destijds onderdelen gemaakt zijn voor twee Fokker DXX1's?
    Een staat in het MLM, maar er gaan geruchten dat er twee geplanned waren.

    Gr

    Cees
    Klopt, maar vanwege tijd en geld (gebrek) is een D.XXI geskipped en de andere staat op dit moment te pronken in het MLM. Helaas met een constructiefoutje. Toen ik ooit Guus Kiel intervieuwde n.a.v. de D.XVII, zei hij dat de replica in het MLM een verkeerde cockpit had. Hij heeft de eer gehad er in te zitten en hij zei nog voordat hij erin stapte, dat van de cockpitinstap niet heel erg veel juist was, aldus Kiel. Wat precies. Ik zou het echt niet weten.

  9. #9

    Standaard

    Chris,

    Ja, maar het antwoord is nee. We hebben de houten nabouw van een Stirling van Peter van Gelderen en mijn Halifax cockpit project wordt daar gebouwd (maar niet voor tentoonstelling). We hebben wel een deel van de staartsectie van een B-17, in bruikleen van het Aviodrome, maar dit is een klein stukje, maar wel een uniek object.

    Gr

    Cees

  10. #10

    Standaard

    Een foto van de 109G welke Jan van Huuksloot weer heeft opgebouwd.



    Chris
    Laatst gewijzigd door Arjan; 20 februari 2009 om 13:05

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •