Pagina 12 van 31 EersteEerste ... 2 10 11 12 13 14 22 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 302

Discussie: Projecten in Nederland

  1. #111
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Hoi Edwin,

    Is dat niet het project waar vroege vogels bij betrokken is? Kan je het artikeltje ook plaatsen?

    Groet,

    Mathieu.
    Dat geloof ik wel ja - ik zal het artikel scannen!

  2. #112
    Geregistreerd
    14 september 2011
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    98

    Standaard Moment van de waarheid! passen op de romp

    Hallo Mensen

    Vandaag was het moment van de waarheid en is het plaatwerk van het M.G gepast op de romp.
    Best wel een spannend moment na zo een lange periode van onderdelen maken en in elkaar lassen.
    Natuurlijk ook een moment waarop blijkt wat de houten mal voor betekenis heeft gehad en alle vormen in zo een onderdeel correct zijn .
    Of dat blijkt dat er nog correcties moeten plaatsvinden.
    Samen met de de heer de Vries,de Heer Oudejans en de Heer Brunt hebben we hier naar gekeken of het allemaal naar behoren wilde passen.
    Na het wat oplossen en schuiven met de fokker plaatsluittingen en twee kleine sleuf gaten t.h.v een rompbuis te hebben gemaakt paste het geheel er netjes tussen.
    Met een goed gevoel en een glimlach zijn we naar huis gegaan en kan ik de laatste paar dingen die nog resten af gaan maken.

    Mvg Paul




  3. #113
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Gefeliciteerd Paul,
    Zal best een opluchting geweest zijn, te zien dat het allemaal goedkomt na zo'n berg werk.
    Is het ook mogelijk om een keer wat foto's van het hele toestel te plaatsen om ons warm te houden in deze koude dagen?
    Succes en groeten, Stef

  4. #114

    Standaard

    Hoi Paul,

    Prachtig Dat moet je veel voldoening geven dat het zo mooi geworden is. Ga je nog meer plaatwerk doen voor dit project? Hoeveel uur werk zijn er wel niet in gaan zitten om het zo te maken?

    Groet,

    Mathieu.

  5. #115
    Geregistreerd
    14 september 2011
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    98

    Standaard

    Hoi Mathieu

    Ja het geeft inderdaad voldoening als je zo'n werkstuk dan na zo'n lange periode op de romp ziet zitten,en dat alles behoorlijk past.
    Dan kun je gerust van vreugde spreken.
    Ik heb nog wat laatste werkzaamheden eraan af te maken als twee eindstukken t.h.v de bollingen,en een water drain pijpje aan te lassen die regenwater af zou moeten voeren.
    Er zit zo rond de 135 uur werk in.
    Of ik nog meer plaatwerk ga maken voor de CX als dit klaar is,dat weet ik nu nog niet
    Precies .
    Ik wilde eerst dit tot een goed einde brengen en dan hoor ik het vanzelf,of er nog iets gewenst is om te gaan maken.
    In ieder geval is dit voor mij een mooi project geweest met veel uitdaging op vakgebied.
    Het is geen allerdaags werkstuk en het is natuurlijk helemaal mooi als de Cx op een gegeven moment in het museum te bewonderen is.
    Het is één groot stuk vakwerk van de mensen die hier mee bezig zijn.
    Je kunt best zeggen dat er nog een hoop vaklieden zijn als je naar zo'n kist in aanbouw kijkt.

    Mvg Paul

  6. #116

    Standaard

    Hampden project is in de kiem gesmoord. De tekeningen zijn aanwezig in het Imperial War Museum Duxford. Men rekent echter commerciële prijzen en dat komt neer op bijna 7 euro per tekening. Ik zou 380 tekeningen nodig hebben en dus een banklening. Moeders de vrouw kwam al in opstand en ik ook.

    Tekeningen voor het instrumentenpaneel had ik al dus het wordt alleen een instrumentenpaneel en een sneetje romp waar het in komt te hangen als het mee zit.

    De Halifax is een stukje naar achteren verlengd, wordt prachtig (is het al)

    Cees

  7. #117

    Standaard

    Hoi Cees,

    Das jammer zeg! Moet je dus op zoek naar wat anders, of heb je er nu even genoeg van?

    Groet,

    Mathieu.

  8. #118

    Standaard

    Hi mathieu,

    Ik doe alleen het instrumentenpaneel. Er zit nog veel detailwerk in de Halifax dus ik vermaak me wel. Maar nog zo'n project is bijna niet meer te doen door verschillende redenen.

    Gr

    Cees

  9. #119
    Geregistreerd
    14 september 2011
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    98

    Standaard op zoek naar een scherpe foto plaatwerk staart stuk CX

    Goedenavond allemaal

    Ik ben op zoek naar een goede duidelijke foto van de tailfairings van de Fokker CX.
    Het gaat dus om het stuk plaatwerk dat van het kielvlak overloopt in het stabilo.
    Ik heb er een paar foto's van maar die zijn onscherp en ik weet niet goed hoe dit scherper te krijgen.
    Een foto van het v.a(voor aanzicht) zou ik graag willen hebben.
    De beste die ik heb zal ik hier plaatsen mischien heeft iemand nog iets anders/beters in zijn collectie.
    De beste foto die ik bezit is de onderste.
    Elk detail is welkom.
    Ook zou ik blij zijn met tips om het scherper te krijgen in een of ander programma.

    Mvg Paul Stalenberg





  10. #120
    Geregistreerd
    14 september 2011
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    98

    Standaard


Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •