Pagina 27 van 31 EersteEerste ... 17 25 26 27 28 29 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 261 t/m 270 van 302

Discussie: Projecten in Nederland

  1. #261

    Standaard Projecten in Nederland

    Zonder meer mooi!

    Maar omdat de aandacht op de Man(neken) wordt gevestigd, viel me iets op.

    Moet hij voortdurend goggles dragen? Voor hem als mens niet te hopen...
    Als er goggles gedragen worden dreigt er gevaar van buiten.
    Maar dan zou hij ook zeker handschoenen hebben gedragen, brand vertragende.
    Ook al tegen de kou.

    Toen bruine en vrij dikke handschoenen.
    In mijn tijd, zestiger jaren, witte zeemleren, uitgave KM.


    Naam: Handschoenen S2A.JPG
Bekeken: 618
Grootte: 135,2 KB Naam: zelf 147.jpg
Bekeken: 622
Grootte: 61,1 KB


    Tracker.

  2. #262

    Standaard

    Helemaal correct opgemerkt.
    De goggles werden vaak gedragen boven vijandelijk gebied (hier ook nagebootst) en beschermde in geval van brand.
    De handschoenen waren destijds zeker niet brandvertragend maar werden wel gedragen. Maar omdat
    ik het parachuteharnas nog niet binnen heb is het een tijdelijke situatie. Binnenkort sleur ik Henry weer
    uit de cockpit om de boel definief op orde te brengen. En het is nogal lastig om die handschoenen over de vingers
    te krijgen. Het aankleden van een pop lijkt vaak op onbeholpen dansgedrag. Maar uiteindelijk lukt het....
    Cees

  3. #263

    Standaard

    Hoi Cees,

    Nog even een vraagje over de kleding, hadden de piloten altijd een losse jas en broek aan? of droeg men de jas over het overall? En hoe zat dat met de kledingverwarming?



    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  4. #264

    Standaard

    Mathieu,
    Dat hing van de wens van de vlieger zelf af. Het Sidcot suit was in gebruik vanaf het begin van de oorlog. Naderhand zie je dat steeds
    meer verdwijnen en droeg men het RAF uniform met daaronder een witte wollen trui en de Irvin jas erover heen. De Canadezen hadden
    ook een eigen stijl. Maar er zijn zoveel variaties dat je het eigelijk niet fout kunt doen. In mijn geval had ik hiervoor een andere pop
    genaamd James met het bekende Sidcot suit en de wollen trui (waar ik overigens gigantisch allergisch voor was) en type 41 vliegerlaarzen.
    De bekende bruin suede laarzen met zwarte zool. Mijn cockpit moet een Halifax III (Hercules motoren) voorstellen in 1944 (ish) en daarom
    heb ik de type 43 vliegerlaarzen gebruikt. Dit zijn de laarzen waarvan je de schacht eraf kunt snijden waardoor het op een burgerschoen lijkt.
    Wel zo handig als je moet ontsnappen in vijandelijk gebied. Hoewel het onmogelijk is om een bepaalde stijl te kiezen wat betreft vliegerskleding
    en ook uitrusting van de betreffende cockpit, moet je wel een bepaald moment in die periode kiezen als ijkpunt.
    Cees

  5. #265

    Standaard

    Update,
    Het parachute harnas is binnen, uit de USA en met dank aan Vadertje Tax mocht ik 117 euro extra aftikken aan invoerrechten, maar goed
    het is een reproductie dus was ik nog goedkoper uit dan een origineel. De bedoeling is dat het een moment opname uit 1944 is dus is
    een nagelnieuw harnas beter dan een verweerde uit 1944. En het scheelt in de pegulanten. De handschoenen zijn met veel pijn en moeite
    ook aan en de blauwe sjaal met witte polkadots ook. Nu zit Henry in een contstante linkerbocht om het geheel leven te geven.
    Ik ben er blij mee.
    Cees



  6. #266

    Standaard


  7. #267

    Standaard Projecten in Nederland

    In mijn zweefvliegjeugd had iemand een partij overalls op de kop getikt.
    Voor het algemeen nut bij doorvliegen in de winter.

    Er was de donkerbruine zijdeachtige variant met kapok vulling, en de dunnere, die wat lichter van kleur was, maar waaraan een anderhalve meter snoer zat aan de heup, met een 8-polige plug.

    Verwarmd, via het 24 volts boordnet, van nota bene de B17!
    Ik kreeg de mijne als cadeau.
    Een hele winter lang heb ik met die kabel er aan rond gelopen, want ik was er stellig van overtuigd dat ik mezelf er ergens ooit nog eens mee zou gaan verwarmen...

    Maar dat bleek ijdele hoop te zijn, nijptang en hamer kwamen er aan te pas, en wég was de navelstreng.
    Ik weet nog goed dat ik dat heel erg zonde vond.

    Dan raakt zo'n attribuut geleidelijk op de achtergrond, en wordt een keer niet meer mee verhuisd.
    Zo gaat dat.

    Zou mijn pak nog ergens bestaan?

    Hier staat instructeur Mart Krauth in ook zo'n verwarmd juweel, de mijne komt niet goed uit op de foto, iets naar links, gebogen over de neus van Baby 151.

    Naam: PH 151 plus.jpg
Bekeken: 644
Grootte: 6,7 KB

    Tracker.

  8. #268
    Geregistreerd
    14 september 2011
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    98

    Standaard









    Hallo allemaal
    Hier wat plaatjes van de dummy voor de C.X
    Mvg Paul

  9. #269

    Standaard

    Werkelijk weer fantastisch werk Paul!
    Als het regent in mei is april voorbij.

  10. #270
    Geregistreerd
    14 september 2011
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    98

    Standaard

    Hoi Mathieu
    Bedankt voor je enthousiaste reactie!
    Het benaderd het heel aardig.



    Groet Paul

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •