Pagina 3 van 31 EersteEerste 1 2 3 4 5 13 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 302

Discussie: Projecten in Nederland

  1. #21

    Standaard

    Hoi Felix,

    Hierbij een foto van het houten paneel dat bij de G.1 achter de piloot op de overslagbok bevestigd was. Deze heb ik dus gemaakt.



    Groet,

    Mathieu.
    Laatst gewijzigd door Arjan; 12 maart 2009 om 11:13

  2. #22

    Standaard

    Mooi stukje werk Mathieu,

    Klopt het dat Fokker toestellen lichtgrijs waren vanbinnen ipv het algemeen gebruikte cockpitgroen? De D21 op Soesterberg is ook lichtgrijs van binnen. Wat was hier de achterliggende gedachte van?

    Cees

  3. #23

    Standaard

    Hoi,

    Cees; voor zover ik weet hadden de Fokkers een licht grijs interieur, waarom dat zowas weet ik niet. Misschien gewoon een kleurtje uitgekozen wat ze toevallig op de plank hadden staan?

    Van Kees Hensen van het Aviodrome kreeg ik nog enige informatie en foto's van projecten waar Aviodrome mee bezig is. Die wil ik jullie natuurlijk niet onthouden! Met dank aan Kees

    Groet,

    Mathieu.

    De Van Berkel WA van de Stichting Neptune Association wordt gebouwd in de T2 hangaar op de Aviodrome en is voor het reguliere publiek niet te bezichtigen. Wel zijn enkele delen, zoals de drijvers, tijdelijk tentoongesteld geweest in de expositiehal. Ik moet nog even navragen of ik foto's mag sturen omdat het geen Aviodrome project is.

    De Lambach 2 wordt gerestaureerd in de expositiehal door TU Delft studenten.

    We zijn ook begonnen aan de restauratie van een Stearman Hammond. Ook dit project kan niet door het publiek worden bezichtigd en vindt eveneens plaats in de T2 hangaar. Ik moet nog even navragen of ik daar foto's van mag sturen.

    De Norseman restauratie vindt plaats op 2 plekken. Aan de romp wordt verder gewerkt in de T2 hangaar en aan de vleugels in de expositiehal. (Foto bijgevoegd)
    Aviodrome

    Van de Fokker S.4 (volgens mij de juiste notatie) is in de expositiehal alleen de bouw van de vleugels te bewonderen.
    Aviodrome

    Er is ook nog een Piper J-3 die kort geleden is afgebouwd en wacht op zijn eerste vlucht na een grondige restauratie.
    Aviodrome

    Dat was het wel zo'n beetje wat de lopende restauratie projecten betreft. We hopen natuurlijk nog op de DC-8 waarvoor pas een sponsoractie is gestart.







    Laatst gewijzigd door Arjan; 12 maart 2009 om 11:12

  4. #24

    Standaard

    Vorige week even bij de CX geweet op Schiphol. Ziet er allemaal heel fraai uit. Maakte bijgaand plaatje.

    Gr Felix

    Laatst gewijzigd door ReneL; 4 augustus 2009 om 11:24

  5. #25

    Standaard

    Hoi,

    Zit er inderdaad fraai uit Dank voor het plaatsen Felix! Ik hoop binnen kort nog een foto te plaatsen van mijn knutselwerk.

    Groet,

    Mathieu.

  6. #26

    Standaard

    Vorig weekend nog even achter de schermen geweest in de T2 op het Aviodrome; het frame van de van Berkel romp en drijvers lijken zo goed als klaar, de bekleding ontbreekt echter nog.

  7. #27

    Standaard

    Een paar mooie cockpit foto's van de 109 van Jan van Huuksloot.
    Echt een mooi stuk werk van Jan


    Chris










  8. #28
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    De fokker Cx is tog het toestel dat op de fokkerschool gebouwd word
    daar zijn ze al erg lang mee bezich
    Ik heb er nog onderdelen voor gemaakt dat ik op de fokkerschool zat
    en das ruim 12 jaar geleden

  9. #29
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Klopt, het werk aan de C.10 is al in 1994 begonnen, en het einde is nog niet in zicht!

  10. #30
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Dat kunj je wel stellen
    Dat ik er op school zat waren we bezich met een aantal alu vleugol voorand spantjes
    En ik heb het onderdeel voor de trim gemaakt
    Heb er toen 2 gemaakt 1 daarvan moet ik nog ergens tuis hebben liggen
    Ook heb ik daar de stoel voor in de kokpit van de beever die in het aviodrome staat voorzien van een nieuwe bodem
    Ik heb er vorig jaar voor het eerst in gezeten
    Wat ik van de CX weet is dat we toen bezich waren met 2 vleugol sets 1 voor de onze en 1 voor ik dacht de deenen
    Omdat orginele tekeningen zoek waren is er een oude CX vleugolset gestript en op die manier opnieuw getekend
    Met als gevolg dat de nederlandse nooit zou mogen vliegen omdat de vleugol niet volgens de orginele tekening gebouwd is
    die andere CX van dacht ik dus de deenen mag wel vliegen daar
    Die hebben er gewoon maling aan
    Volgens mij was de set vleugols waar we toe mee bezich waren de set voor die andere CX want die waren aan het ijnd van mijn opleiding daat een aanzienelijk stuk verder gevorderd als de set die hier op de foto staat

    Die me 109 warvan hier foto,s staan hoe komt i daar in godsnaam aan
    en was het niet mogelijk hem te restoureren
    Laatst gewijzigd door j.weel; 7 januari 2010 om 03:30

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •