Pagina 4 van 31 EersteEerste ... 2 3 4 5 6 14 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 302

Discussie: Projecten in Nederland

  1. #31
    Geregistreerd
    9 januari 2010
    Locatie
    Ijsselstein
    Berichten
    177

    Standaard

    Hier nog een paar projecten

    2x Bt13 Vultee
    1x Pieterpol
    1x Auster mk 1V
    1x Bucker Jungmann
    1x Mustang p51 80% Schaal
    1x Neuport
    1x Se5a

    Allemaal in Hoogeveen

  2. #32

    Standaard

    Weet iemand iets van een mogelijk "Cockpit-project" op Texel?

  3. #33
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Slag bij Waterloo
    Berichten
    77

    Standaard

    Volgens mij word er ook nog een prachtige PT-26 gerestaureerd op Hoogeveen. Naar mijn weten staan daar heel veel oldtimer vliegtuigen en ook projecten wat in de toekomst gaat vliegen

  4. #34
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stratofreighter Bekijk bericht
    Weet iemand iets van een mogelijk "Cockpit-project" op Texel?
    Er was jarenlang de wens om een Fokker D.16 replica te maken. Dat plan heeft men uiteindelijk laten varen.
    Ik hoorde nog wel iets dat men wou proberen alle onderdelen van de Fokker S.13 samen te brengen, maar of dat waar is of slechts een roddel, dat weet ik niet...

  5. #35
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EGI Bekijk bericht
    Hier nog een paar projecten

    2x Bt13 Vultee
    1x Pieterpol
    1x Auster mk 1V
    1x Bucker Jungmann
    1x Mustang p51 80% Schaal
    1x Neuport
    1x Se5a

    Allemaal in Hoogeveen
    1 BT-13 is een paar jaar geleden toch al aan iemand in de VS verkocht? Volgens mij is die Nieuport ook al een tijd geleden naar het buitenland gegaan, naar Polen of zo.

    Wat hier nog niet genoemd is, is de P-51D "Trusty Rusty" van de Vroege Vogels. Moet weer gaan vliegen dit jaar.

  6. #36
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Even weer iets anders, wie weet er meer over een club mensen die een vliegende Noorduyn Norseman naar Amsterdam/Schiphol wil halen?

  7. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g-1reaper Bekijk bericht
    Er was jarenlang de wens om een Fokker D.16 replica te maken. Dat plan heeft men uiteindelijk laten varen.
    Ik hoorde nog wel iets dat men wou proberen alle onderdelen van de Fokker S.13 samen te brengen, maar of dat waar is of slechts een roddel, dat weet ik niet...
    In plaats van het plan om een D.XVI te bouwen, is men begonnen met de bouw van een cockpit van een Constellation. Ik heb die afgelopen zomer gezien, en ik moet zeggen dat het een knap staaltje werk is. Inderdaad wilde men een D.16 replica bouwen, maar daar waren andere partijen die de nodige (geld)(materiaal)injecties moesten geven niet echt voor. Vandaar de COnnie cockpit. Ik moet zeggen dat het echt niet verkeerd is. En van die S.13 heb ik inderdaad ook horen waaien, en ik dacht ook al dat men ijverig bezig is om er een plan van aanpak voor te maken. Pin me er niet op vast, maar ik geloof dat ik ook dat heb gehoord/gezien op Texel/De Vlijt Oorlogsmuseum.

    Hartelijke groet,
    A Dieu,

  8. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door g-1reaper Bekijk bericht
    Klopt, het werk aan de C.10 is al in 1994 begonnen, en het einde is nog niet in zicht!
    Gaf ook nu het (VAN HEYST BOMMENREK ) weer niet problemen? Hoezo herhaalt de geschiedenis zich? Hebben ze na een jaar of 75 nog niet wat geleerd? Jammer is dat..

  9. #39
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Nee joh, ze doen het bouwen van de replica zo natuur getrouw mogelijk, dus inclusief problemen

  10. #40
    Geregistreerd
    9 januari 2010
    Locatie
    Ijsselstein
    Berichten
    177

    Standaard

    Ja dit klopt er waren problemen

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •