Pagina 3 van 6 EersteEerste 1 2 3 4 5 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 58

Discussie: Fokker TV, het wordt tijd voor een reconstructie

  1. #21

    Standaard

    Mathieu,

    Dat ziet er prachtig uit zeg, heel mooi zoals je dat doet. Grappig trouwens dat bord met Petmolen Oostzanerwerf, dat is de Molenwijk en daar heb ik tegenover gewoond en is vlakbij het oude vliegveld Buiksloot in Amsterdam Noord.
    Met fantasie is dus een zeer goed resultaat te verkrijgen, gewoon schitterend.

    Cees

  2. #22

    Standaard

    Mooi hoor. Wat ga je met de G-1 doen als hij klaar is? Blijft hij "thuis" of komt hij ergens "?n de tentoonstelling"?

    Gr Felix

  3. #23

    Standaard

    Hoi Felix,

    Geen idee wat ik ermee ga doen als de romp klaar is, er zal nog wel de nodige jaren overheen gaan voordat ik hem klaar heb.

    groet,

    Mathieu.

  4. #24

    Standaard Het begin!!!

    Hoi,

    Gisteren avond was de vriendin naar een feestje en was pas 2 uur 's nachts terug, een uitgelezen kans voor mij om eens het hoofdinstrumenten paneel van de T.V op papier te zetten. ( eigenlijk moet ik zeggen scherm aangezien ik het in met de pc in autocatteken)
    Zie hier het eerste resultaat, dit is een ruwe schets die ik nu de komende tijd ga verfijnen en controleren op de maat voering door ook andere foto's uit te meten en te verschalen. Was dus ook voor mij een leuke avond, potje bier en langs de lijn op de radio.

    Groet,

    Mathieu.
    Laatst gewijzigd door Arjan; 27 januari 2009 om 21:20

  5. #25

    Standaard

    Hoi,

    Gisteren de tekening van het paneel gechecked en waar nodig aangepast.
    Vanmiddag de maten uitgezet op een stukje MDF en de gaten geboord.
    Ik heb MDF gebruikt omdat ik nog wat staan had, daarnaast is het goedkoper en makkelijke te verwerken als aluminium. Als alles klopt ga ik pas een van aluminium maken.
    Op de foto het resultaat van vanmiddag.

    Groet,

    Mathieu.

    Laatst gewijzigd door Arjan; 27 januari 2009 om 21:20

  6. #26

    Standaard

    H? Mathieu,

    Dat ziet er al heel leuk uit, dat zandloperige gat, weet je wat daar in
    moet zitten en hoe kom je aan de maten. Zijn er mogelijkheden voor
    de instrumenten? Vragen vragen natuurlijk altijd vragen maar het is
    een prima begin.
    Cees

  7. #27

    Standaard

    Hoi Cees en andere,

    Het zandloperige gat is voor het Askania kompas. Dit kompas was eigenlijk het standard kompas aan het eind van de jaren 30 van de LVA, de G.1, D.XXI, T.V, C.X, FK 51 en C.V (?) waren ermee uitgerust. Hoe ik verder aan de maten gekomen ben? Wel ik heb een goede foto uitgeprint en ben gaan verschalen. Dit houdt in dat ik de maat opneem van instrumenten waarvan ik de echte maat weet. Dan weet ik wat de factror is waarmee ik andere maten die meet mee moet vermenigvuldigen om de echte maat te verkrijgen. Een probleem is echter dat je rekening moet houden met afwijkingen veroorzaakt doordat de camera in precies recht voor een instrument stond toen de foto gemaakt werd. Dit kun je oplossen door een factor te berekenen voor verschillende instrumenten en deze te middelen. Daarnaast komt een beetje boerenverstand van pas, een afstand van bv 63,56 mm zal je in het echt vrijwel niet tegen komen bij instrumenten panelen van fokker. Nadat ik een schets klaar had van een foto ben ik op zoek gegaan naar andere foto's om een vergelijk te maken. Daarbij kwam ik terecht bij een foto van de mock-up die ik eerder in deze thread plaatste, hierop is een tekening te zien, met enig puzzelen met de scanner, printer en paintshop kon ik uiteindelijk een vrij nauwkeurig paneel tekenien.
    En wat de instrumenten betreft, erg moelijk om de orginele te vinden, dat wil zeggen die met Nederlandse tekst. Maar de meeste instrumenten met Amerikaanse tekst zijn redelijk makkelijk te vinden en met enig creatief werk is daar een zeer realistisch paneel van te maken.

    Groet,

    Mathieu.
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 29 januari 2009 om 21:56 Reden: schrijffout

  8. #28

    Standaard

    Mathieu,

    Klinkt logisch. Prachtig hoor, nu nog een manier zien te vinden om
    erachter te komen wat voor tekeningen het Aviodrome nog in het
    archief heeft zitten.
    Gr

    Cees

  9. #29

    Standaard

    Het stuurtvolant (van een stuurwiel kan niet echt gesproken worden lijkt mij) van de TV is dat identiek aan de G1 en de T IX?

    Gr

    Cees

  10. #30
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Dat zal niet veel schelen Cees, die stuurkolom. In het MLM is er nog een tentoongesteld.

    Ik wil wel eens kijken in het Aviodrome documentatiecentrum wat er nog is qua tekeningenwerk.

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •