Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 2 3 4 5 6 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 58

Discussie: Fokker TV, het wordt tijd voor een reconstructie

  1. #31

    Standaard

    Behoorlijk wat . Leuk en interessant om eens in te duiken idd.

    Jan

  2. #32

    Standaard

    Als je dat zou willen doen, dat zou meer licht schijnen op wat er nu precies nog aan tekeningen over is van de Fokker T V

    gr

    Cees

  3. #33

    Standaard

    Cees,

    Ik zit niet vaak op de site maar ik heb nu het hele verhaal gelezen.

    Over de bouwtekeningen het volgende

    Een jaar geleden heb ik gevraagd aan het aviodrome of zij in het fokker
    archief tekeningen hadden en het antwoord was positief.
    Ik was, en eigenlijk nog steeds, van plan om een model uit te brengen
    van de fokker T V op schaal 1/24 vandaar bevreemd het mij dat er zo
    weinig aanwezig is.
    Misschien moet er nog een hoop uitgezocht worden

    Groetjes

    ook Cees

  4. #34

    Standaard

    Beste Cees,

    Ik weet niet alles, maar weet wel dat de tekeningen van de TV die ik gezien heb er weinig waren. Vandaar de uitspraak die ik doe. Wil niet zeggen dat ik gelijk heb. Toch ben ik benieuwd met wie je contact hebt gehad hierover.

    Jan

  5. #35
    Geregistreerd
    8 maart 2009
    Locatie
    Kampen
    Berichten
    72

    Standaard

    Ik ben ook bezig met het onderzoeken of een 1op1 replica van de Tv te realiseren is. Ik zou ze zelfs alledrie de Fokker D21, Fokker G1 en de Fokker TV weer vliegend willen zien, maar dat schijnt in Nederland bijna onmogelijk te zijn.

    gr
    richard

  6. #36

    Standaard

    Hoi allemaal,

    Klaarblijkelijk zijn er meer mensen geintereseerd in de T.V dan ik gedacht had
    Maar heeft een van jullie al wat maten/tekeningen gevonden? Ben ik erg benieuwd naar. Wat ik zelf inmiddels weet van het metalen voorstuk is dat de lengte zonder neuskoepel heel erg dicht in de buurt van 2270 mm ligt. Dit heb ik gevonden door klinknagels te tellen en het bestuderen van foto's waar dat gedeelte op stoeptegels staat.Er zijn 113 klinknagels gebruikt in de lengte, met een hartafstand van 20 mm kom ik uit op een lengte 2260 plus aan elke kant nog 5 mm er bij kom ik op 2270 mm. Op de foto van het stuk op stoeptegels is het iets meer dan 7 tegels, 7 tegels is 2100 mm dus zit ik er waarschijnlijk niet ver naast.

    Als iemand weet wat de breedte van de romp is dan hoor ik het graag! Deze maat ligt tussen de 135 en 145 cm.

    groet,


    Mathieu.

  7. #37

    Standaard

    139 cm. Maandag opgeduikeld in het archief. Was je het vergeten te melden

    Jan.

  8. #38

    Standaard

    Dat is een mooi formaat, ongeveer net zo lang als mijn Halifax cockpit project and 40 cm smaller.

    Zijn er ook tekeningen van de aluminium rompspanten aanwezig?
    Het zou mooi zijn als een dergelijk toestel in componenten verdeeld zou worden en op verschillende llocaties in Nederland vervaardigd worden met als doel later een compleet toestel samen te stellen voor tentoonstelling op een centrale locatie (Lelystad of zo, ik noem maar een dwarsstraat).
    Dat zou een uniek project opleveren.
    Als mijn halifax af is, lijkt me dit een heel leuk volgend project (de neussectie dan).

    Wie weet wat hier allemaal uit voortvloeit, niet dromen maar gewoon constructief over blijven doorfilosoferen.
    Gr

    Cees

  9. #39

    Standaard

    Hoi Cees,

    Als het dan toch groots aangepakt gaat worden dan graag draaiende motoren eraan zodat het toestel kan taxien en dan nog liefst onder hoge snelheid op de startbaan zoals ze in Engeland doen met een Lancaster!!

    Groet,

    Mathieu.

  10. #40

    Standaard

    Mathieu,

    Je wordt een beetje enthousiast zie ik
    Dat zou het wel een stuk gecompliceerder en vooral duurder maken, want dan moet je ook alle sytemen reconstrueren. Het begint bij het beschikbare tekeningenmateriaal, als er een index of zo is dan kunnen we
    zien wat er is. Dan kan een plan gemaakt worden, zelfs als het een mock up of kaal karkas zou zijn dan heb je wel wat om te laten zien. Dat zou een goed begin zijn. Het is al moeilijk genoeg om zoiets te beginnen.
    Maar het zou wel het project van de eeuw zijn in Nederland denk ik.
    Cees

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •