Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14

Discussie: Bijzondere foto Fokker C.X 705

  1. #11
    Geregistreerd
    3 oktober 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    230
    Weblogartikelen
    1

    Standaard Bijzondere foto Fokker C X 705

    Van 3 personen weet ik, dat ze in Engeland zijn aangekomen. In het boek van mr. J.W.T. Bosch is een foto afgedrukt van officieren, die Engeland wisten te bereiken. Alleen Hoekstra staat hier niet bij. Voor 3 jaar geleden heb ik e-mail contact gehad met de zoon van jhr. J.E. van Panhuys in Nieuw Zeeland; zijn vader leefde nog (toen 95) maar had er moeite mee om het ??n en ander te verhalen aan mij. Hij had dit afgesloten en wilde er niet mee aan herinnerd worden. In Engeland is hij na de MLD bij de RAF
    gekomen bij de School of Artillery en daarna geemigreerd naar Nieuw-Zeeland. Zijn zoon vertelde mij, dat zijn vader nog zelfstandig woonde en nog dagelijks in zijn auto reed. Zijn broer jhr. W.H. van Panhuys, zat bij het 235 Squadron Coastal Command en is op 3 nov. '41 met een Blenheim neergeschoten bij de Noorse kust. Dit feit kan het probleem zijn, dat hij niet meer aan de oorlog herinnerd wil worden.

    Ger.

  2. #12
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Hoi allemaal,
    Ik zat wat oude onderwerpen in het forum te bekijken toen ik dit verhaal over de 705 tegenkwam. Toen schoot me te binnen dat ik nog ergens een foto had gezien van een C.X in Frankrijk (samen met een Duitse Weihe en enkele Me-109's). Als die gemaakt is Le Mardique bij Duinkerken dan mag je aannemen dat het de 705 is. Anders zou het dus de 700 moeten zijn. Ik ben benieuwd of iemand hier uit kan komen.
    Groeten Stef.
    Laatst gewijzigd door Arjan; 2 maart 2010 om 16:22

  3. #13
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Deze foto is indertijd ook op het (inmiddels ter ziele) Air Warfare Forum vertoond. Als ik 't me goed herinner ging het het inderdaad om Duinkerken maar hoe die 705 daar nou terecht kwam??

  4. #14
    Geregistreerd
    3 oktober 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    230
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Mooie foto Stef; ik denk, dat het de 705 is, misschien kan Herman Dekker ons dit vertellen?
    Grasshopper: hoe die CX daar terecht is gekomen, staat in mijn bericht op pagina 1

    Ger.

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •