Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3
Weergegeven resultaten: 21 t/m 25 van 25

Discussie: Onderdelen Nederlandse vliegtuigen

  1. #21

    Standaard

    Hoi Martin,

    Leuk dat je wat foto's geplaatst hebt! Vooral de binnenkant van de staartboom is interessant. Wat betreft het T.V stuur, ik ga ervan uit dat het het stuur van de T.IX is. De T.V had de lip met gaatje niet. Ik vermoed dat de T.IX een andere manier had om de stuurknuppel te zekeren als het toestel aan de grond stond en dat daarom deze lip toegevoegd is.

    Groet,

    Mathieu.

  2. #22

    Standaard

    Mathieu,

    Dus we kunnen concluderen dat het MLM het zelf ook niet weet aangezien ze een bordje met T V ernaast hebben liggen.

    Cees

  3. #23

    Standaard

    Cees,

    Zijn wel meer foutjes te vinden in het MLM, zo staat bij de G.1 een bordtje dat vermeld dat machinegeweren van Madsen zijn!

    Chris

  4. #24

    Standaard

    Speciaal voor Mathieu, bijgaand wat foto's van een Nederlandse Askania Snelheidsmeter, weet jij (of iemand anders) in welk Nederlands vliegtuig deze zijn gebruikt? Er zit op deze meter geen wijzer en wijzerplaat, vandaar dat ik alleen de achterkant heb gefotografeerd. Groet-jullie, Martin
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)        
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 30 juni 2017 om 17:25

  5. #25

    Standaard

    Hoi Martin,

    Ik moet je het antwoord schuldig blijven Het is jammer dat er geen datum op de achterkant vermeldt staat. Ik weet wel dat de MLD door Askania gemaakte snelheidsmeters gebruikte. Zo had de T.8w het type Lr19. Misschien is de Lr 27 gebruikt in de 2 dekkers van de MLD of de Dornier 24. Maar ik ga nog even zoeken, ben wel benieuwd wat deze instrumenten voor bedoeld waren.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •