Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25

Discussie: Onderdelen Nederlandse vliegtuigen

  1. #11
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ai, als ik dat geweten had... Hij is voor de "prijs van weinig" verkocht...

    Klopt het trouwens dat het MLM laatst grote schoonmaak heeft gehouden en dat er veel vooroorlogs materiaal gedumpt is?

  2. #12

    Standaard

    Hoi Edwin,

    Van dat MLM verhaal weet ik niets af, lijkt mij een beetje sterk verhaal overigens. Inmiddels zijn er toch aardig wat mensen betrokken bij het MLM en vooral bij de Stichting vrienden van het MLM die toch echt wel enige verstand van zaken hebben. Deze variometer bewijst maar weer eens dat er echt nog veel meer is bewaard gebleven dan wij maar kunnen vermoeden!
    En weet jij voor wat voor prijs hij verkocht is? Moet bij zo'n 175-200 euries wel ophouden naar mijn mening.


    Groet,

    Mathieu.
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 22 augustus 2009 om 17:29

  3. #13

    Standaard

    Hoi,

    Laatst gezien, lampje uit een G.1. In de cockpit van de G.1 waren 2 zulke indicatie lampjes. Deze gaven aan dat de navigatie verlichting brande en of het , blauwe, formatievlieg lampje brande.

    Groet,

    Mathieu.
    Laatst gewijzigd door ReneL; 29 november 2010 om 18:11

  4. #14

    Standaard

    Hoi,

    Eindelijk teruggevonden op de pc, een foto van het stuur dat in het MLM staat. Men zegt dat het van de T.V is maar zelf ga ik er vanuit dat het van de T.9 afkomstig is.

    Groet,

    Mathieu.


  5. #15
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ik weet niet meer wie ze heeft, maar iemand heeft een verzameling boordradio's, van o.a. T.8W en C.11W.

  6. #16

    Standaard

    @ g1-reaper,

    dat Jan van Eshuis zijn, een paar jaar geleden had hij enige dingen meegenomen naar de donateursdag van de G.1 stichting. Ook is er nog een radio uit een Douglas 8A bewaard gebleven, en wie weet wat er nog meer is! Na de meidagen van 1940 zijn er heel wat souveniers verzameld.

    Chris

  7. #17

    Standaard Stuur Fokker T-5

    Hoi Allemaal,
    Tot nu toe alleen maar jullie discussies gevolgd op de achtergrond. Ik woon vlakbij het luchtmachtmuseum Soesterberg, daar staat in een van de vitrines een stuur van een Fokker T-5. Ik weet dat er bij verschillende verzamelaars nog aardig wat Nederlandse vliegtuigmateriaal wordt bewaard en gekoesterd.
    Groetjes, martin

    Laatst gewijzigd door ReneL; 29 november 2010 om 18:11

  8. #18

    Standaard Staartboom G-1

    Oeps, zit even niet op te letten, Mathieu had de foto van het stuur er al op gezet. Daarom een leuke foto van de binnenkant van de staartboom Fokker G-1 van het MLM.

    Laatst gewijzigd door ReneL; 29 november 2010 om 18:12

  9. #19

    Standaard pitot tube douglas 8a

    Hoi, er ligt ook nog een stukje van een Douglas 8A in het MLM.

    Laatst gewijzigd door ReneL; 29 november 2010 om 18:12

  10. #20
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Jij hebt toch ook nogal wat Nederlands materiaal liggen, Martin?

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •