Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Gezocht: Militaire vliegvelden omstreeks 1963

  1. #1
    Harry Guest

    Standaard Gezocht: Militaire vliegvelden omstreeks 1963

    Wij zijn met een paar man bezig om een FS9-scenery te maken van vliegkamp Valkenburg omstreeks 1963.
    Deze scenery is bijna gereed en zal de komende weken ter beschikking worden gesteld.
    De scenery zal verschijnen samen met Rotterdam Airport en een deel van de Rotterdamse haven omstreeks die tijd. ( met s.s. Nieuw Amsterdam; gemaakt door Jaap de Baare )
    Wij willen dit project graag uitbreiden met alle Nederlandse militaire vliegvelden omtreeks 1963.
    Wij zitten echter dringend verlegen om documenten, foto's etc.
    Wie zou ons daarmee kunnen helpen?

    met vriendelijke groeten,

    Harry Biard

    e-mail: h.biard@planet.nl
    Laatst gewijzigd door Arjan; 12 januari 2008 om 17:34 Reden: Titel iets sprekender gemaakt.

  2. #2

    Standaard

    Ik zou zeggen, vraag het aan de afdeling luchtfotografie van de Aviodrome. Die hebben alle aerocarto negatieven vanaf het begin. Of anders de sectie krijgsmachthistorie, zit die niet in Delft of zo?

  3. #3
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Sectie Luchtmacht historie zit in Den Haag als ik me goed herinner.

  4. #4

    Standaard

    Hoi Harry,

    Klinkt interesant, alleen kun je me misschien uiteggen wat een FS9-screnery is? Ik ben dus helemaal niet thuis in dit soort zaken dus ben benieuwd wat het precies inhoud.

    Sounds interesting, but can you perhaps explane to me what a FS9 screnery is?? I know nothing about such things so I am very curiuos what it is.

    Groet,

    Mathieu.

  5. #5
    Harry Guest

    Standaard

    Beste Mathieu,

    Wat is FS9?
    Ik kan me voorstellen dat het voor een "niet-ingewijde" een onbegrijpelijk begrip is.
    FS9 is een afkorting van Flight Simulator 9, ook wel Flight Simulator 2004 genoemd.
    Het programma is van Microsoft en de software ( CD's en tegenwoordig DVD's ) kun je overal kopen.
    Na installatie op de computer kun je virtueel vliegen.
    Natuurlijk is het mogelijk om het hierbij te laten, maar omdat FS9 een zgn. open systeem is, is het mogelijk zelfgemaakte vliegtuigen en sceneries toe te voegen.
    Sceneries zijn meestal complete vliegvelden, maar ook andere objecten, zoals vuurtorens, steden, etc.
    Er zijn tienduizenden mensen in de gehele wereld die gebruik maken van deze mogelijkheid.
    Je zult begrijpen dat het dan erg leuk is, als ook anderen van je schepping gebruik kunnen maken.
    Er zijn speciale sites, die het mogelijk maken om je product met anderen te delen.
    Nu wil het geval dat wij met een paar man bezig om sceneries te maken van vliegvelden uit het verleden.
    Het oude Schiphol uit 1963 is reeds een half jaar verleden verschenen; de scenery van de luchthaven Rotterdam ( compleet met haven ) en van vliegkamp Valkenburg is bijna gereed.
    Wij zijn van plan om ook de andere Nederlandse (militaire) vliegvelden te back-daten naar 1963.
    Ik hoop dat e.e.a. je nu duidelijk is.


    groet

    Harry

    nb: Ik zou je willen aanraden niet aan "flightsimmen" te beginnen; het is namelijk zeer verslavend!
    Laatst gewijzigd door Harry; 14 januari 2008 om 19:32

  6. #6
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Verslavend? Hoe kom je daar nou bij?

    In elk geval een leuk initiatief. Is er ook een reden waarom je voor het jaar 1963 gekozen hebt?

  7. #7

    Standaard

    Hoi Harry,

    Dank voor je uitleg, is nu duidelijk voor mij! Overigens heb ik het ietwat druk met mijn G.1 cockpit, vrouwen, auto's en daarnaast verwacht mijn baas nog eens dat ik 6 maanden per jaar in het buitenland zit, simmen wordt het voorlopig dus even niet!!

    Groet,

    Mathieu
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 14 januari 2008 om 20:34 Reden: typefout

  8. #8
    Harry Guest

    Standaard

    Beste Arjan,

    Waarom 1963?
    Omdat toen het jet-tijdperk pas begonnen was, maar er ook nog vele propellorvliegtuigen rondvlogen.

    groet,

    Harry

  9. #9
    Harry Guest

    Standaard

    Beste mensen,

    Voor de liefhebbers kan ik melden dat de dubbel-scenery van Rotterdam en Valkenburg beschikbaar is op Avsim en Simviation.

    groet,

    Harry

  10. #10
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Kun je links plaatsen?
    Dat scheelt de mensen zoeken

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •