Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28

Discussie: Boeken

  1. #1

    Standaard Boeken

    Ik zal er nooit teveel hebben, vrees ik. En dan bedoel ik boeken over luchtvaart. Liefst tweede wereldoorlog, die gebruik ik als researchbron.

    Daar horen luchtvaarttijdschriften ook bij. Ik heb er ook een paar, ook al uit de oorlog maar ook van daarna, zoals het eerste jaargang "cockpit", ook erg leuk!!

  2. #2

    Thumbs up Fokker D.XXI History, camouflage and Markings

    Ik heb onlangs de "Fokker D.XXI History, camouflage and Markings" uit de serie "Dutch Profiles" aangeschaft. Een mooi gemaakt boekje in Nederlands en Engels en erg mooi gemaakt en vol interessante informatie.

    Een aanrader!

    I have purchased "Fokker D.XXI History, camouflage and Markings" from the series "Dutch Profiles". A very nice book in both Dutch and English, very wel done and with a lot of interesting information.

    Warmly recommended!

    Huub

  3. #3
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Inderdaad een heel leuk boekje dat de moeite waard is, beknopt maar toch met veel leuke informatie. Hoewel ik het boekje niet zal aanraden aan mensen die beide D.XXI delen van Nederlandse Militaire Luchtvaart bezitten. Behalve een aantal mooie kleuren profielen, bevat het boekje vrijwel dezelfde inhoud als deze twee boeken.
    Aan de andere kant is het boek dus wel een hele goede aanrader voor wie altijd al naar de boekjes van de NML serie op zoek waren

    A very nice book indeed. Small, but with lots of nice and interesting information.
    Though I don't want to recommend it to people who own both books about the D.XXI of the Nederlandse Militaire Luchtvaart series. The books are almost the same apart from some nice color profiles. But who still is looking for the books from the NML series this book is of extra value.

  4. #4
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Het D.XXI boekje is inderdaad de moeite waard, zeker omdat beide blauwe MLM boekjes schaars zijn - het eerste deeltje gaat op marktplaats voor bizarre bedragen weg (als hij al er op komt)

    It's a nice addition, even more so because both blue MLM booklets are very rare!

  5. #5
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Goed om te horen dat deel een zoveel waard is...
    Als ik nog een pensioen gat blijk te hebben....

    Boeken kan het heel raar mee gaan.
    De eerste druk van deel 1 Black Cross Red star heb ik zeven jaar geleden voor 30 dollar gekocht. Nu wordt er gemakkelijk tussen de 300 en 400 dollar voor gevraagd. Een keer heb ik het zelfs voor 900 dollar zien staan...
    Van bepaalde boeken (vaak oudere) kan ik het me voorstellen, maar van dit boek nog niet echt...

  6. #6

    Standaard

    Net als veel andere heb ik alleen het tweede deel. Toch vraag ik mij af waarom het eerste deeltje nooit in herdruk is gekomen, terwijl er toch enorm veel vraag naar blijkt te zijn.....

    Like many others I only have part 2. However it makes you wonder; why was the first part never reprinted, as obviously it is still very populair....

    Huub

  7. #7
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Zo mag je ook blij zijn als je de eerste druk hebt van Fighters over the low countries and France. Schijnt ook nogal prijzig te zijn! Soms is het kopen van boeken net beleggen. Ik denk dat de boeken over het 320 sqn ook snel prijzig zullen worden!

    It is said that the book "Fighters over the low countries and France" is expensive too! I think the 320 sqd. books will be expensive too in the future

  8. #8

    Standaard

    Ik neem aan dat jullie dit gezien hebben

    http://www.marktplaats.nl/index.php?...okker-g-1.html

    I presume you have all seen this (see link above)

    Huub

  9. #9
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Aha, de tweede druk :-) De eerste druk is nog bijzonderderder, gaat soms wel eens voor gekke prijzen weg. Ook het "Camouflage en kentekens" boek gaat voor rare prijzen, of "En nooit was het stil". Dat zijn goeie beleggingen voor de toekomst, beter dan de AEX!

    Dutch profile werkt nu trouwens aan een Brewster Buffalo deeltje, daar kijk ik echt naar uit!!!

    -----------

    Yes, second edition :-) it's even rarer when you find first print - exotic prices, same deal with Camouflage en kentekens, and en nooit was het stil. Great for doing some investments, better profits than AEX.
    Dutch profile is doing a Brewster Buffalo part, looking forward to it!

  10. #10
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Oh ja, de vijf boeken "vijf jaar luchtfront", goud waard!

    Before i forget the five books "vijf jaar luchtfront", worth its weight in gold!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •