Pagina 3 van 3 EersteEerste 1 2 3
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28

Discussie: Boeken

  1. #21
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Spijt mij, ik snap niet wat de kick ervan is. Je kunt dan ook een andere hobby zoeken, bijvoorbeeld kostbare schilderijen, om te beleggen of zo.
    Geef mij maar goede luchtvaartboeken om de inhoud ervan en niet omdat het nu veel meer geld waard is dan vroeger.
    Ik heb bijv. de hele serie van Vliegtuigencyclopedie van Hooftman (incl. de 2e druk van de Fokker G-1): ik ben er even zuinig op als wanneer ze veel minder "duur"" zouden zijn

  2. #22
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Het zit je wel hoog hé?


  3. #23
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Ik begrijp jou aanmerking niet, flight.
    Mijn boeken mogen dus niets waard zijn want dan zijn het geen goede vliegtuig boeken?
    Ik bezit nu eenmaal oude luchtvaart boeken die met de tijd in waarde zijn gestegen net als schilderijen, moet ik ze dan maar weg gooien?
    Ik verzamel ze alle twee, boeken en luchtvaart schilderijen. Niet om te beleggen maar om van te genieten.
    En nee ik heb de Vliegtuigencyclopedie van Hooftman niet.
    Ze vragen er de veel voor en dat vind ik ze niet waard.

  4. #24
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    PS;Ik ben trots op mijn boekencollectie..............
    Hmmmm, volgens mij zit het mij ook hoog...............

  5. #25
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Ik denk dat je het inderdaad niet begrijpt

  6. #26

    Standaard

    Flight,

    als je vindt dat iemand niet begrijpt wat je bedoelt kan je natuurlijk ook proberen jouw standpunt meer te verduidelijken.

    Ik persoonlijk heb een zeer uitgebreide boekenverzameling, zoveel zelfs dat het qua ruimtebeslag boven mijn hoofd is gegroeid.

    Zeer veel van mijn boeken zijn thans vele malen meer waard dan het geld wat ik er indertijd voor betaald heb.

    Maar ik heb ze niet gekocht als beleggingsobject, maar om de inormatie en de foto's die ze bevatten.

    En ik ben gelukkig nog niet in de omstandigheid dat ik uit financiele overwegingen gedwongen wordt om tot verkoop over te gaan.

    Dus zolang dat niet het geval is zijn mijn boeken mij veel meer waard dan het geld wat ik er voor zou kunnen krijgen. En natuurlijk ben ik ook iemand die wat extra geld zou kunnen gebruiken.

    Voor wat betreft de Nederlandse Vliegtuig encyclopedie van Hugo Hooftman zijn de tegenwoordige prijzen helaas belachelijkhoog gestegen,maar ze zijn nog steeds meer dan waard om aan te schaffen.

    Jan

  7. #27
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan vd Heuvel Bekijk bericht


    En ik ben gelukkig nog niet in de omstandigheid dat ik uit financiele overwegingen gedwongen wordt om tot verkoop over te gaan.
    Oh, dat is dan weer jammer voor ons..........

    Nee hoor, dat is dus echt een grapje van mij (Ik zet het er voor de zekerheid maar even bij ;-)

  8. #28
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Beste Jan vd Heuvel

    Je hebt mijn standpunt uitstekend toegelicht, dank daarvoor.

    Flight

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •