Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Ebay, nog een mooie G.1 307

  1. #1

    Standaard Ebay, nog een mooie G.1 307

    Laatst gewijzigd door Arjan; 9 februari 2009 om 08:44

  2. #2
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Inderdaad een mooie foto! Zelfde tijd, zelfde plaats als de foto met D.21 321. Daarvan zie je nog net het staartwiel.

  3. #3

    Standaard

    Hoi Edwin,

    Ik ben het dit keer niet met je eens. Kijk maar eens schuin boven de beige vlek van de rechter staartboom van de 307. Daar zie je nog vaak de aluminium gekleurde NACA kap van de D.XVI 277! De driebladige houten propeller is duidelijk zichtbaar, althans een gedeelte daarvan. Ook het bordje Rooken Verbooden lijkt me niet echt Duits klinken. Deze twee aanwijzingen doen me sterk denken aan de hangaar op Texel.

    Groet,
    Jan

  4. #4

    Standaard

    Nog een aanvulling:

    Inderdaad zie je het staartwiel van de D.XXI, maar ook de staart van het S.IIa ambulancevliegtuig!!! Deze steekt net uit boven de rechter staartboom, net voor het kielvlak. Gave foto, ik ga proberen deze foto te pakken te krijgen

    Jan

  5. #5
    Kepie Guest

    Standaard

    Lijken mij spionage foto's of maak ik het nu erg spannend. Zou je echt de kisten op de foto willen zetten dan ga je niet delenm op de foto zetten

  6. #6

    Standaard

    Hoi,

    Deze foto is hoogstwaarschijnlijk gemaakt in een hangar op het noord Duitse Jever, er zijn foto's bekend met de 307 en 231 samen op de foto in een hangar. Alleen zijn dan de balkenkruizen al aangebracht.


    Groet,

    Mathieu.

  7. #7
    Brommer Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Deze foto is hoogstwaarschijnlijk gemaakt in een hangar op het noord Duitse Jever, er zijn foto's bekend met de 307 en 231 samen op de foto in een hangar. Alleen zijn dan de balkenkruizen al aangebracht.
    Hoi Mathieu
    Ben ook weer eens hier. Nee ik geloof dat je je vergist. Zie het bord in het midden onder het dak. Er staat op, in mooi 'vooroorlogs' Nederlands, " Rooken Verboden". Is in Nederland dus. Schiphol misschien?

    Groeten
    Jos

  8. #8
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Nee, dit is de hoofdhangar De Vlijt/Texel. Achter de G-1 de D-21 231, het staartwiel zie je net onder de 7 van de registratie van de G-1. Onder het rechterrol roer zie je de prop en motorkap van de D.16 277, net boven de h van kopierschuts het richtingsroer van de S-2 Ambulance (goed gespot Jan!)

  9. #9

    Standaard

    Hoi,

    Mijn ogen zijn niet erg best meer Maar goed, gelukkig zijn er mensen die dat soort dingen beter zien. Had het vliegveld van Texel dan zo'n grote hangar? Op de foto welke te koop is van de 231 lijkt het dat er recht nog net de propeler en motorkap van een Douglas 8A te zien is. Zou het niet Soesterberg kunnen zijn als verzamelpunt voor buitgemaakte machines die nog luchtwaardig waren?

    Groet,

    Mathieu.

  10. #10

    Standaard

    Lees m'n reply, en maak uw keuze.

    Ik heb het hele verhaal van Texel uit het archief geplukt. Zowel een ooggetuigenverslag van Kapt. Zegers en Jan Plesman.

    Jan

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •