Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20

Discussie: Is dit een Fokker C.X prop?

  1. #1

    Standaard Is dit een Fokker C.X prop?

    Vond deze prop aan de muur hangen. Hij zou van een C.X geweest zijn, maar is dit ook zo? In ieder geval, deze koperen plaat geeft wellicht nadere info. GR Felix

    Laatst gewijzigd door Arjan; 10 februari 2009 om 11:20

  2. #2

    Standaard

    Jazeker! Wow, mooie vondst! Als je die zomaar tegenkwam, ik wou dat ik dat tegenkwam. Een Kestrel V, betekend dat het een toestel uit de 704 - 719 serie was. Te zien aan de datum van de prop, december 1935, moet dit een van de laatste geweest zijn. Zou je ook een foto van de hele prop kunnen plaatsen?

    Met vriendelijke groet,
    Jan Grisnich

  3. #3

    Standaard

    Hier is de hele prop. Als dit dus een echte C.X prop is, zijn dit dan de echte kleuren, of is hij overgeschilderd? Als hij niet is overgeschilderd, dan zijn er dus licht/mint groene props gebruikt. Gr Felix

    Laatst gewijzigd door Arjan; 10 februari 2009 om 18:27

  4. #4
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Prachtig! Dat is ergens in een oorlogsmuseum in de achterhoek, toch?

  5. #5

    Standaard

    Ik denk dat dit de originele kleur van de prop is. Je ziet namelijk dat de C.X een lichte prop heeft op foto's. En dat zou deze kleur heel goed kunnen zijn. Ik ben geen kleurenexpert, maar volgens mijn gevoel en op basis van de lichte prop op foto's ben ik geneigd te zeggen dat dit de originele kleur is.

    Groet,
    Jan

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LVA-40 Bekijk bericht
    Ik denk dat dit de originele kleur van de prop is. Je ziet namelijk dat de C.X een lichte prop heeft op foto's. En dat zou deze kleur heel goed kunnen zijn. Ik ben geen kleurenexpert, maar volgens mijn gevoel en op basis van de lichte prop op foto's ben ik geneigd te zeggen dat dit de originele kleur is.

    Groet,
    Jan
    Als dat zo is kunnen alle modelbouwers de verfkwast te voorschijn halen. Mijn idee was ook dat het de originele kleur zou kunnen zijn. Heb naar foto's gezocht van C.Xen die duidelijkheid zouden kunnen verschaffen, maar heb ze zo snel niet gevonden. Heeft iemand enig idee waarom dat meest rechtse (wat is het eigenlijk, een zegel, stuk lood) rondje op de koperen plaat zo beschadigd is?

    Hij hangt in Lievelde, op een meter of 4/5 boven de grond, dus niet van dichtbij te bekijken.

    Gr Felix
    Laatst gewijzigd door Arjan; 12 februari 2009 om 09:46

  7. #7
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Voor de ge?nteresseerde modelbouwer is er een kleurtje van xtracolor die verdraaid veel op deze propellorkleur lijkt! Ik zal het nummertje er eens bij moeten zoeken. Ik had per vergissing eens een potje gekocht maar heeft nu dus spontaan een doel gekregen!

  8. #8

    Standaard

    Hoi,

    Prachtige prop! Ik zal eens navragen bij Willem Vredeling of hij meer weet.
    Overigens vind ik de kleuren te mooi, misschien niet te zien op de foto maar van een prop die jaren rondgeslingerd heeft zou ik meer schade aan de verf verwachten. Aan de foto van het plaatje te zien heeft Felix er tocht erg dicht bijgestaan, goede telelens of een trap?

    groet,

    Mathieu.

  9. #9
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Inderdaad, wat me ook opviel is dat het koperen plaatje afgeplakt is geweest, maar voor een klein deel is overgeschilderd. En is het jullie opgevallen dat de kleuren van de vlag verkeerd om staan?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Hoi,

    Prachtige prop! Ik zal eens navragen bij Willem Vredeling of hij meer weet.
    Overigens vind ik de kleuren te mooi, misschien niet te zien op de foto maar van een prop die jaren rondgeslingerd heeft zou ik meer schade aan de verf verwachten. Aan de foto van het plaatje te zien heeft Felix er tocht erg dicht bijgestaan, goede telelens of een trap?

    groet,

    Mathieu.
    Nee hoor, geen trap maar wel een heel lange lens, een Canon 500mm F4.0 om precies te zijn, op een 1.6 crop camera. Gaf en tele effect met een vergroting van 16 maal, en toen was het nog heel erg uitvergroten in de computer voor het plaatje bovenstaande afmeting had. Foto is van een meter of 15 afstand genomen, vanaf de grond. Was pure mazzel dat we die tele in de achterbak hadden liggen.

    Gr Felix

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •