Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20

Discussie: Is dit een Fokker C.X prop?

  1. #11

    Standaard

    Nou, de prop heeft een goede bestemming gekregen. Zaterdag werd bekend gemaakt dat hij in bruikleen gegeven is aan het C.X project, zodat over een paar jaar de C.X van het MLM een echte prop heeft. GR Felix

  2. #12
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Ik hoorde het al. En ik herkende de foto's ook
    Goed nieuws.

  3. #13

    Standaard

    Ja, die foto's hadden ze de avond ervoor gevraagd. GR Felix

  4. #14
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ja, dat is mooi nieuws! En er blijkt nog een C.V prop in depot te zijn bij het MLM, dat vind ik ook weer spannend nieuws!

  5. #15
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Was dat niet die prop waarvan ze dachten dat het een C.X was maar die 10 cm te kort bleek te zijn, en nu blijkbaar een C.V prop is? Of is dat weer een andere?

  6. #16

    Standaard

    Dat verhaal heb ik ook gehoord inderdaad. Ik heb zelf wat inlichtingen gevraagd en ze denken dat die oude C.X propeller, mede omdat die 10CM korter is, van een D.XVII of een C.V moet zijn geweest. Op zich zou het wel leuk zijn als het een D.XVII prop is. Een C.V. prop bevindt zich op de C.V in het Aviodrome, een van de weinige originele dingen op de kist...

    Met vriendelijke groet,
    Jan Grisnich

  7. #17
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    Weet iemand ook wat de verfkleur van de prop is? Ik ben bezig met een 1/48 CX, dan kan ik deze kleur verf ophalen. En is de propeller van de CV grijs zoals de 634 in Lelystad? Alvast bedankt.

    gr Henry

  8. #18
    Geregistreerd
    2 november 2010
    Locatie
    Nijverdal
    Berichten
    39

    Standaard

    Volgens de oude Specs is dit een Prop voor een C X met R.R. Kestrel motor

  9. #19
    Geregistreerd
    2 november 2010
    Locatie
    Nijverdal
    Berichten
    39

    Standaard

    De kleur was mat zwart(tegen reflektie van het zonlicht) overigens gemaakt door Heine.

  10. #20
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    De propellers op de C.5, C.10 en D.17 waren Watts Weybridge propellers, hout met een metalen voorlijst. De hele prop was bekleed met gaas en glad afgewerkt.
    Hoe vaker ik de foto's van deze prop bekijk hoe sterker ik het vermoeden krijg dat de prop is overgeschilderd. Ten eerste valt het me op dat de achterkant van de propeller niet zwart is, maar ook zit er verf over de randen van het fabrieksplaatje. Geeft me de indruk dat die slordig is afgeplakt...

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •