Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Foto C.V gezocht

  1. #1

    Standaard Foto C.V gezocht

    Hoi allemaal,

    Ik ben op zoek naar een foto van een Nederlandse C.V waarbij het voetenstuur of vloergedeelte van de cockpit op te zien is. Heeft iemand zo'n foto of weet van een dan hoor ik het graag!!

    Groet,

    Mathieu.

  2. #2
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Hier zijn de foto's van de C.V van het Aviodrome dat ik heb.
    Ik hoop dat je er wat aan hebt.








  3. #3
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard Foto C.V gezocht

    Hier nog 2 oude foto's. De kwaliteit is niet geweldig maar samen met de kleurenfoto's geeft het toch wel een aardig beeld. Groeten Stef.



    Laatst gewijzigd door ReneL; 17 augustus 2009 om 17:13

  4. #4
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Er zijn allerlei varianten denkbaar van Nederlandse C.V interieurs. Het is een lastig geval, ben ik bang om een cockpit foto te traceren zoals de toestellen er uit zagen na hun ombouw naar Kestrel. Daarna zijn de instrumentenborden tussen 1937 en 1939 ook nog eens uitvoerig omgebouwd, daarvan heb ik alleen een tekening en nog nooit een foto gezien.

    Ik heb wel veel foto's van de originele cockpituitvoering, zoals ze in 1925/1929 gebouwd zijn. De foto's van Arjan van het Aviodrome toestel zijn op zich aardig, maar het intstrumentenpaneel (van hout!) kun je maar beter vergeten, dat slaat nergens op.

    De foto's die Stef toont van de D.XVII en C.IX geven in ieder geval een aardig beeld hoe het interieur van de C.V er uit gezien moet hebben in de periode 1935/1937.

  5. #5

    Standaard

    Hoi Edwin,

    Ik weet heel misschien een foto van een C.V met het instrumenten paneel van rond 1938. Tot nu toe heb ik geen zekerheid maar als jij een tekening hebt kunnen we die een naast de foto leggen.

    Groet,

    Mathieu

  6. #6
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Bedankt voor de informatie. Ik had beide cockpitfoto's bij de C.V staan. Maar je hebt helemaal gelijk dat de ene van de D.XVII is en de 2e van de C.IX. Toen ik ging vergelijken zag ik het ook. Stom, maar nu zijn ze in ieder geval naar de goede map verplaatst.
    Groeten, Stef

  7. #7

    Standaard

    Hoi Stef,

    Helemaal vergeten in mijn eerdere reactie, maar ook jij bedankt voor je bijdrage! Erg interessante foto's en weer wat geleerd!!

    Groet,

    Mathieu.

  8. #8
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Hoi Mathieu,
    Ik zal op basis van de fabrieks tekening die ik heb een overzichtstekening maken van het instrumentenbord. Zodra ik die af heb zal ik die tekening hier plaatsen!

  9. #9
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ik heb tijdens mijn laatste bezoek aan het Aviodrome tussen een stapel nieuw binnengekomen papieren de complete tekeningen van C.5 instrumentenpanelen gevonden. Die kan ik omzetten in goede tekeningen. Nog wat geduld dus...

  10. #10

    Standaard

    Hoi Edwin,

    Dat is mooi nieuws! Ben erg benieuwd.

    Groet,

    Mathieu.

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •