Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Voor/for G1-reaper

  1. #1

    Standaard Voor/for G1-reaper

    Hoi,

    In je profiel staat dat je een boek schrijft over de C.V, misschien heb je wat aan deze foto's. Ze zijn van de C.V welke in het Zweedse Link?ping staat.
    Volgens het museum is het toestel geheel orgineel en heeft het in 1963 nog in Nederland gevlogen tgv 50 jaar Fokker. Waarschijnlijk is het een van de laatste C.V die nog gevlogen heeft.

    In your profil I read that you write a book about the C.V, perhaps this photo can be of any use for you. They are from the C.V which is in the Swedish aviation museum in Link?ping. The museum says that the aircraft is completly genuine and that it had flown in the Netherlands with the 50th anniversary of the Fokker factory in 1963. Presumably it was on of the last airworthy C.V in the world.

    Groet,

    Mathieu.









    Laatst gewijzigd door Arjan; 28 augustus 2008 om 13:02

  2. #2
    Erwin Guest

    Standaard

    Mooie foto's!
    Daar zou ik wel een keertje in willen vliegen als ik mn ATPL klaar heb

    Nice Pictures!
    Would love to fly it sometime when I have finished my ATPL course

  3. #3

    Standaard

    Erg mooi. Gezien de de gaatjes en lege plek op de laatste foto niet 100% origineel...
    Maar andere details wijzen er zeker op dat e.e.a. zeker origineel is.

  4. #4
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Hoi Mathieu, je bent werkelijk van alle markten thuis
    Het zijn schitterende foto's waarvoor mijn hartelijke dank! Leuk om te zien, dat de cockpit niet te vergelijk was met de Nederlandse toestellen!

    Thanks Mathieu, you're a true allround collector!
    Wonderful pictures, the interior is totaly different than those of Dutch aircraft!

  5. #5

    Standaard

    Hoi Edwin,

    Misschien heb je hiervan al foto's, maar hierbij een foto van de C.V in aviodrome. Klopt helemaal niets van, het enige instrument dat volgens mij correct is is de bocht aanwijzer van Askania. De hoogte meter is ook gemaakt door Askania maar komt uit een Fokker T.8w. Heb jij toevallig een lijst van instrumenten welke na de modificatie in 1933 gebruikt werden in de Nederlandse C.V?

    Perhaps you already have, but hereby a photo of the cockpit of the C.V with Aviodrome. Completly incorrect, the only instrument that might be correct is the turn&slip indicator made by Askania. The altimeter was also made by askania but was used in the Fokker T.8w. Do you have a list of instruments used in the Dutch C.V's after there modification in 1933?

    Groet,

    Mathieu
    Laatst gewijzigd door Arjan; 28 augustus 2008 om 13:02

  6. #6
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Hallo Mathieu, inderdaad, deze cockpitlay out ken ik. Het lijkt nergens naar, het is op een stukje board gemaakt en de instrumenten zijn er ingekwakt...

    Over de instrumenten, dat waren geloof ik met name nivex, smith, de Witt en Askania. Ik zal het moeten nakijken... Het was in ieder geval in drie afzonderlijke borden, a la D.XXI gemonteerd.

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •