Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Buitegemaakt Fokker G-1.

  1. #1

    Standaard Buitegemaakt Fokker G-1.

    De bijgaande foto zal de meesten hier wel bekend voorkomen. Weet iemand welk nummer er op het staartvlak staat en wat de Nederlandse registratie was van deze kist?

    Ik heb inmiddels begrepen dat de foto waarschijnlijk in Maart 1941 moet zijn genomen, kan iemand dit bevestigen en iets vertellen over het vliegveld waar deze foto is genomen (Mönchengladbach?).

    Elk stukje informatie, wordt ontzettend op prijs gesteld!

    Huub


  2. #2
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Huub,
    Het antwoord op je vraag zal te vinden zijn in het nieuwe standaardwerk over de G-1 dat in december zal verschijnen. Op dit moment wordt aan de afronding hiervan gewerkt.

  3. #3

    Standaard

    Tja, ik zal dat standaardwerk ongetwijfeld gaan kopen, maar daar heb ik op dit moment nog weinig aan...

    Ik neem aan dat het nummer het productie nummer is dus 55**. De foto is niet goed genoeg om de laatste 2 cijfers te lezen, maar het lijkt op 33 of 36. Dus in dat geval zou het om de 312 of 315 gaan.....

    Komt dit standaardwerk uit in de "profiel reeks" of is dit een geheel losstaand boek?

    Huub

  4. #4

    Standaard

    Hoi Huub,

    Volgens de 2e druk van Hugo Hooftman's boek over de G.1 gaat het hier om de voormalige 332. Ik zit nu lekker in de zon in Noorwegen, als ik weer thuis ben zal ik even kijken wat hooftman er precies over schrijft.

    Groet,

    Mathieu.

  5. #5

    Standaard

    Bedankt Mathieu! Dus dat betekent dat dit de 5553 moet zijn. Geniet nog even van het Noorse zonnetje, maar berg je alvast maar, want als je weer thuis ben heb ik nog wel een paar vraagjes voor je......

    Nogmaals dank,
    Huub

  6. #6
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Ik zou in Noorwegen blijven Mathieu

  7. #7

    Standaard

    Ach het is voor een goed doel . Ik weet dat het eigenlijk op een andere plaats hoort te staan, maar ik wilde jullie dit plaatje toch niet onthouden.

    Huub


  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Bekijk bericht
    Ik zou in Noorwegen blijven Mathieu
    Ga ik tot 15 juli doen!!! Ik zit hier: www.gerdine.no

    Groet,

    Mathieu.

  9. #9

    Standaard

    Mooi! Vakantie of werk?

    Huub

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •