Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Schiphol 1940

  1. #1

    Standaard Schiphol 1940

    Beste mensen,

    Ik ben voor FS2004 aan een reconstructie begonnen van Schiphol anno 1940. Ik heb een redelijk goed overzichtbeeld van de basis toen, maar zou heel erg geholpen zijn met foto's van hangars die toen on Schiphol stonden. Alle hulp is heel erg welkom!



    Cees

  2. #2
    arno Guest

    Standaard

    Hoi Cees,

    Een aantal jaren geleden ben ik ook eens met een Schiphol 1916 - 1940 project voor FS begonnen. Het vinden van informatie over hoe de gebouwen eruit zien was ook voor mij toen het grootste probleem. Ik neem aan de je alle boeken over de geschiedenis van Schiphol al hebt nagelopen? Misschien dat het Aviodrome ook een informatie bron kan zijn?

  3. #3

    Standaard

    Hoi,

    Geen idee of het jullie kan helpen, maar bij het kadaster moet toch een iedergeval de grondafmetingen en afstanden t.o.v. de verschillende gebouwen te vinden zijn. Een tijdje geleden zelf bezig geweest met de afmetingen van mijn grond en ik stond er van te kijken hoeveel oude veldwrken het kadaster bezit!

    Groet,

    Mathieu.

  4. #4

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Hoi,

    Geen idee of het jullie kan helpen, maar bij het kadaster moet toch een iedergeval de grondafmetingen en afstanden t.o.v. de verschillende gebouwen te vinden zijn. Een tijdje geleden zelf bezig geweest met de afmetingen van mijn grond en ik stond er van te kijken hoeveel oude veldwrken het kadaster bezit!

    Groet,

    Mathieu.
    Op zich een goed idee Mathieu, maar ik bedrijf geen wetenschap! Dit voert wat ver voor een reconstructie in FS. Zou ik een boek over Schiphol schrijven, dan was het een ander verhaal.



    Cees

  5. #5
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Groenlo
    Berichten
    5

    Standaard 1940 velden voor FS2004

    Hai,

    ik ben nieuw op dit forum en las alles met veel interesse. Mij interesse gaat uit naar mil props van de LVA en KLu direct na 1945 en bijbehorende scenery voor FS 2004.
    Mijn vraag is nu, misschien alvaker gesteld maar kan het niet vinden, passen de velden van Waalhaven etc in de normale scenery van FS2004 of ook bij de NL2000 Vs 2.9? En wat doet de Golden WING scenery en bedekt die ook NL?

    groetjes en hoor graag.

    Simmerjohn

  6. #6

    Standaard

    Hoi John,

    Deze velden: (tot nu toe uitgebracht) Waalhaven, Bergen en De Kooy passen in de standaard installatie van FS2004 en in Golden Wings. Ik weet niet of ze functioneren in NL. 2000. Dat geeft een beeld van Nederland anno nu, en dat vind ik niet zo interessant voor FS. GW bedekt ook Nederland. Ik vlieg nu nog uitsluitend in GW.



    Cees

  7. #7

    Standaard

    beste Cees
    Ik heb een originele plattegrond van bijgewerkt tot 27 september 1939 op schaal 1:5000 Als ik wat voor je moet opmeten...

    Dick

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dweb6 Bekijk bericht
    beste Cees
    Ik heb een originele plattegrond van bijgewerkt tot 27 september 1939 op schaal 1:5000 Als ik wat voor je moet opmeten...

    Dick
    Hoi Dick,

    Kun je aan de hand van de plattegrong ook vrij exact de afmetingen van de gebouwen bepalen?

    Groet,

    Cees

  9. #9

    Standaard

    beste Cees
    (2e poging na ruzie met verzenden)
    de plattegrond is offcieel U. 8691 A schaal 1:5000 wil zeggen dat de startbanen en de ringvaart 8mm breed getekend zijn. Dat is 5 keer beter dan de provicieatlas.
    Testje ? Startbaan 1 is 38 meter breed
    en ik denk niet dat het kadaster zoveel details binnen een privé terrein zou vastleggen
    Tip; Voor details zie Fliegerhorst Schiphol van Ab A Jansen (3 delen)

    groeten
    Dick

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •