Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Schiphol - Hoe denken jullie erover?

  1. #1
    Pythoniels Guest

    Standaard Schiphol - Hoe denken jullie erover?

    Ik hoor de laatste tijd veel positieve verhalen over Schiphol: dat ze een nieuwe spottersplaats openen e.d. maar vergeten wordt, dat de oude, zeer mooie, spottersplaats bij de kaagbaan wordt gesloten (op 26 jan. a.s.). De spotplaats bij de polderbaan schijnt niet zo denderend te worden en je staat relatief ver van de vliegtuigen. Omdat er meerdere afslagen zijn is de kans ook nog eens heel klein dat je een toestel goed op de plaat kan zetten.

    Erg jammer vind ik het. En dat voor een paar extra vrachtvluchten Wat me ook opvalt is dat er vrij weinig nieuwe maatschappijen komen op Schiphol terwijl dit in omringende landen heel anders is. Zal vast ook wel te maken hebben met die oh zo handige (not ) vliegtax . Maar ja, wat is jullie mening over Nederlands grootste vliegveld?

  2. #2
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Tja, Schiphol zal wel in de aller laatste plaats met spotters rekening houden. Ze hebben al met genoeg partijen te maken die hen het leven zuur maken. Ik kom zelf niet veel op Schiphol, dus kan weinig zeggen over de voor of nadelen van de spottersplaatsen.
    De groei zal bij Schiphol er een beetje uit zijn met alle tegenstand die er is. Daarom zullen Regionale luchthavens dat wat moeten opvangen. Ik denk dat die juist voor Europeese vakantie bestemmingen best veel druk kunnen opvangen.

  3. #3
    Pythoniels Guest

    Standaard

    @Arjan: Ze houden inderdaad niet heel veel rekening met spotters, maar veel meer dan andere vliegvelden. Wie geeft spotters nu een nieuwe spottersplaats? Dat doet SPL dan weer wel Maar dan nog... Het wordt t? groot, t? veel overlast veroorzaakt het (volgens bewoners. Ik denk dan: ga er niet wonen. Vaak zijn het jongere mensen die klagen, terwijl SPL toch wel eerder bestond dan dat die mensen daar woonden [tss])

  4. #4
    Erwin Guest

    Standaard

    De mensen die rondom wonen moeten idd niet zuren, ze weten dat een een vliegveldje ligt, dusja...

    Verder heb ik helemaal niks met Schiphol.
    Ben er een paar keer geweest voor Medische Keuringen en Radio Telefonie examens en dergelijken.
    Het is er druk, krap en helemaal niet gezellig of spannend.

    De Rek is er idd ook uit, ze hebben geen enkele mogelijkheid meer om fatsoenlijk uit te breiden.
    Dat is ook eigenlijk wel goed, want zo krijgen de andere nederlandse velden tenminste ook een goed ekans.
    Dat is wel te zien aan Maastricht Aachen Airport (waar ik zelf vlieg), die kan nu in 2008 ook enorm gaan uitbreiden en dat is echt enorm goed voor het veld en de lokale bezigheden.

    Ze hebben ook een mooie overkoepelende naam gekregen, Aviation Valley (en het licht net op een heuvel )

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •