Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Discussie: Buitgemaakte vliegtuigen op ponton

  1. #1
    Geregistreerd
    2 augustus 2009
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    8

    Standaard Buitgemaakte vliegtuigen op ponton

    Hoi allemaal,

    Ik kwam enige tijd geleden deze foto tegen op eBay.de. Wellicht is deze al bekend bij jullie, maar wilde jullie deze toch niet onthouden.

    Groet,
    Jan

    Laatst gewijzigd door ReneL; 4 augustus 2009 om 11:26

  2. #2

    Standaard

    Welkom Jan.
    Bedankt voor het plaatsen van deze foto.
    Het is nu wat rustig vanwege de vakantie, maar ik weet dat meerdere personen altijd beneiuwd zijn naar dit soort foto's

  3. #3
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Het is een vrij bekende foto, maar ik vind het desalnietemin een interessante! Het zijn vliegtuigen die zijn buitgemaakt op vliegveld Ypenburg, vermoedelijk onderweg naar zerlegebetrieb Utrecht. Foto zal eind mei / begin juni 1940 gemaakt zijn.

  4. #4
    Geregistreerd
    3 oktober 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    230
    Weblogartikelen
    1

    Standaard Buitgemaakte vliegtuigen op ponton

    Een paar jaar geleden vertelde Harry van der Meer mij, dat deze ponton nooit in Duitsland is aangekomen, maar ergens in de buurt van de Biesbosch is afgezonken. Aangezien er een aantal Koolhovens FK51 bij waren interessant genoeg voor hem om te gaan speuren. Inmiddels is de lokatie bekend, maar blijft geheim, dus......of de restanten, of wat er nog van overgebleven is, ooit nog geborgen kunnen worden?
    Ger.

  5. #5
    Geregistreerd
    2 augustus 2009
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koolhoven426 Bekijk bericht
    Een paar jaar geleden vertelde Harry van der Meer mij, dat deze ponton nooit in Duitsland is aangekomen, maar ergens in de buurt van de Biesbosch is afgezonken. Aangezien er een aantal Koolhovens FK51 bij waren interessant genoeg voor hem om te gaan speuren. Inmiddels is de lokatie bekend, maar blijft geheim, dus......of de restanten, of wat er nog van overgebleven is, ooit nog geborgen kunnen worden?
    Ger.
    Afgezonken?

    Ongeluk? Sabotage? Luchtaanval?

  6. #6

    Standaard

    Hoi,

    Dat zal toch maar waar zijn zeg Ben erg benieuwd! Zijn er meerdere pontons of maar 1 gezonken? Zo heb ik ooit een stukje gelezen dat er ook in de ringvaart rond Schiphol veel gedumpd is, ik zal het stukje eens opzoeken en plaatsen.

    Groet,

    Mathieu.

  7. #7
    Geregistreerd
    3 oktober 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    230
    Weblogartikelen
    1

    Standaard Buitgemaakte vliegtuigen op ponton

    Hierbij nog 2 foto's van pontons met buitgemaakte kisten; die met tekst is uit een Hugo Hooftman boekje. Er waren dus verscheidene pontons.
    Zelf heb ik het idee, dat er sabotage in het spel is geweest.
    Ger.



    Laatst gewijzigd door Arjan; 7 augustus 2009 om 20:38

  8. #8
    Geregistreerd
    28 juli 2008
    Locatie
    Numansdorp
    Berichten
    174

    Standaard

    Welk boekje van Hooftman staan deze foto's?

  9. #9

    Standaard

    Hoi Meeuw,

    De bovenste foto staat in deel 6 van de Nederlandse vliegtuig encyclopedie "Koolhoven 51". Hij staat op blz 77.

    Groet,

    Mathieu.

  10. #10
    Geregistreerd
    28 juli 2008
    Locatie
    Numansdorp
    Berichten
    174

    Standaard

    Mathieu

    Heb de hele serie Luchtvaartencyclopedieen gekocht in de periode 60 - 70 tigerejaren bij Hooftman. Was ook als beginneling een grote fan van hem en zijn blad Cockpit, die ik ook allemaal nog heb.
    Heb je bladzijde 77 nagekeken en vond daar natuurlijk de aangegeven foto.
    Deze serie van een 14-tal delen wordt door deze foto weer eens actueel voor mij om het weer eens door te nemen.
    Ze staan al weer te lang ongebruikt in de boekenkast.
    Op deze manier wordt je weer eens geprikkeld.

    gr

    Meeuw

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •