Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Vliegwereld jaren 1935-1948

  1. #1
    Geregistreerd
    28 juli 2008
    Locatie
    Numansdorp
    Berichten
    174

    Standaard Vliegwereld jaren 1935-1948

    Ben een tijdje geleden gebeld door een kennis die iemand wist met een aantal vliegtuigbladen (via derder gekregen), geen luchtvaarthobby had en daar vanaf wilde. Als ik ze niet wilde hebben, gingen ze de oud papierbak in.
    Ben afgelopen woensdag eens wezen kijken wat het allemaal inhield.
    En tot mijn verbazing waren het luchtvaartbladen van het weekblad Vliegwereld, ingebonden en los van de periode 1935-1948.
    Totaal een kleine 50 kg papier.
    Ben op dit moment nog bezig met het allemaal globaal door te nemen, maar het zijn allemaal juweeltjes.
    Schitterend is vooral de periode 1936-1940 met alle ontwikkelingen bij Fokker en Koolhoven.
    Met hele mooie advertenties van de ze fabrieken en reportages over alle toen zo actuele typen zoals de D.21, D.23, G.1,T.5, T.9, FK58 etc.
    Ook werd er steeds een gedeelte van het blad besteed aan de situatie in Nederlands-Indie.
    Als jullie de eerste weken niets meer van me horen, weet je waar ik mee bezig ben.

  2. #2

    Standaard

    Ik ken dat verschijnsel .... via mijn vader heb ik ook vele in leer ingebonden jaargangen Vliegwereld gekregen en het is heerlijk om over die - nu historische - kisten te lezen als splinternieuwe ontwerpen die indruk maakten. We spreken je dus volgend jaar wel weer

    Jan

  3. #3

    Standaard

    Hoi,

    Laatst een stapel "luchtvaartwereld" beken uit de jaren tachtig Ook daar heb je dat gevoel van: wat vliegt de tijd!! Kun een van jullie misschien niet eens een stukje scannen en plaatsen? Ik zal eens kijken of ik iets leuks uit de jaren 80 kan vinden om te scannen.

    Groet,

    Mathieu.

  4. #4

    Standaard

    Inscannen zal niet meevallen met zo'n kilo's zwaar in leer ingebonden geheel dat bovendien veel groter is dan het nu gangbare A4-formaat.
    Ik zal desondanks binnenkort weer eens de zolder op gaan om e.a. te bekijken en eventueel wat te scannen.

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •