Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Luchtoorlog 1939-1945

  1. #1
    Luchtoorlog Guest

    Standaard Luchtoorlog 1939-1945

    1234...31»



    Ik zal me eerst even voorstellen:
    Ik ben Arjan Korterink,33 jaar oud en woonachtend in Dedemsvaart (Overijsel).
    Ik hou me al vanaf mijn jeugd bezig met de luchtoorlog 1939-1945.
    Na het verzamelen van krantenknipsels(als er ergens in Nederland weer een toestel geborgen werd) ben ik vanaf mijn 18e begonnen met het verzamelen van boeken over de luchtoorlog 1939-1945.
    Een paar jaar later ben ik begonnen met wrakdelen te verzamelen van neergestorte vliegtuigen uit de 2e Wereldoorlog.
    Ik mag nu zeggen,ik heb nu een soort van klein museumpje met alles wat maar te maken heeft met de luchtoorlog 1939-1945.
    Ook ben ik donateur van de Stichting Crash die in een fort in Aalsmeer een schitterend luchtoorlogmuseum bezit.
    En ben ik zins kort lid van de Studiegroep luchtoorlog 1939-1945.

    Maar alle hulp is welkom,als je b.v. wrakdelen bezit of als je nog een verhaal hebt over luchtgevechten uit de 2e wereldoorlog.

    Ik heb over mijn verzameling een hyve opgezet:

    http://www.luchtoorlog.hyves.nl


    Deze hyve is ook opgezet voor hen die hun leven gaven voor onze vrijheid.

  2. #2
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Welkom Arjan,

    Zeker een leuke verzameling.
    Zoek je zelf ook op crash locaties naar wrakstukken?

  3. #3
    Luchtoorlog Guest

    Standaard

    Nee zoek zelf nog niet zelf op crashlocaties.
    De wrakdelen die ik bezit komen van medeverzamelaars en van mensen die ooit wat gevonden hebben in b.v. een weiland.
    Het is wel een droom van mij om ooit bij een berging aanwezig te mogen zijn.
    Ik ben al een tijdje opzoek naar mensen die wel zelf delen van vliegtuigen bergen,dit omdat ik dat zelf ook wil gaan doen.
    Ik wil op den duur met mijn verzameling op lezingen of in musea`s komen te staan (voor b.v. een dag of een paar dagen).

    Weten jullie hoe ik in contact kan komen met mensen met dezelfde intresse als mij?
    En mensen die zelf vliegtuigresten bergen?

    Alle hulp is welkom.

    Groeten:

    Arjan Korterink.

  4. #4

    Standaard

    Hoi Arjen,

    Ziet er leuk uit wat je gedaan hebt Er ligt nog erg veel materiaal uit de oorlog in de grond, dus mogelijkheden genoeg om nog wat te vinden.
    Er is een site van clubs die graven de url is www.nfla.nl , verder kun je vragen of zij mensen kennen bij jou uit de buurt.
    Succes!

    Groet,

    Mathieu.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •