Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Actie foto van Ju-52 met Fokker G.1 op de achtergrond?

  1. #1

    Standaard Actie foto van Ju-52 met Fokker G.1 op de achtergrond?

    Misschien is het wel een bekende foto, maar ik was deze nog nooit eerder tegengekomen (gevonden op internet, helaas ben ik de link kwijt) en vind hem erg interessant: een Ju-52 waaruit parachutisten springen met op de achtergrond een Fokker G.1? Titel van het plaatje is: "German airborne troops over Rotterdam 10 May 1940". Lijkt me best een unieke foto van de luchtslag boven Nederland...
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)    
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 2 april 2016 om 22:24

  2. #2

    Standaard

    Helaas, maar dit is vrijwel zeker een vervalsing. Er zijn een heleboel (zogenaamde) fotos van de meidagen waarop precies deze zelfde perfect zichtbare G-1 verschijnt. Soms gelande Ju52's, soms zoals hier vliegend. Dit is ook al meerdere malen aangetoond door de originele foto's zonder de G-1 te tonen. De wens om fotos van G-1's in actie te hebben is natuurlijk begrijpelijk, maar beter geen fotos dan vervalste fotos.

    Groeten, Pieter

  3. #3

    Standaard

    Dank voor je reactie Pieter, ik vond het al apart om een foto als deze tegen te komen, die ik nog nog nooit eerder in boeken aangaande de luchtstrijd van de meidagen was tegen gekomen. Maar goed, je weet nooit zeker natuurlijk, er liggen waarschijnlijk nog best wel wat stoffige foto's ergens op een zolder met voor ons zeer interessante beelden, vandaar mijn post van deze foto hier.
    Maar ik ben met je eens, liever géén, dan een vervalste foto.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •