Wellicht om onder het staartwiel te schuiven en op de grond de kist makkelijker te draaien/verplaatsen middels mankracht.
Wellicht om onder het staartwiel te schuiven en op de grond de kist makkelijker te draaien/verplaatsen middels mankracht.
Dat klinkt logisch. Maar ik dacht, dat het staartwiel vrijdraaiend is (hoewel hij vastgezet kan worden tegen weerhanen).
An American dream !!!!
Ik toon hieronder twee ansichtkaarten die momenteel in de USA worden aangeboden door een handelaar.
Vraagprijs per kaart is US$ 329,99 !!!!
Anthony Fokker pilot Johannisthal Air Field Berlin. US$ 329,99.
Johannisthal Air Field Anthony Fokker at his military airplane. US$ 329,99.
Groet, Ruud.
Laatst gewijzigd door ruudvanom; 15 augustus 2019 om 23:27
Zeker een American dream, misschien dat deze extreme prijs zit in het feit dat het ansichtkaarten zijn?
Er zijn van beide opnamen ook foto's, ik heb ze zelf in mij archief.
Beide afbeeldingen, zeker de onderste zijn ook veel gebruikt in artikelen en boeken ter illustratie.
Henk Steevens
Hallo Ruud,
Dat zijn flink hoge vraagprijzen (denk ik). Meer dan ik ooit zou betalen. Maar vragen kan natuurlijk altijd.
Nou moet ik bekennen dat ik geen idee heb wat wel normale prijzen hiervoor zijn.
Daar jij je wel in dit wereldje van foto's en prentbriefkaarten (veilingen) en zo begeeft, kun jij vast wel aangeven wat een beetje normaal is.
Aan jouw gebruik van een groot font en viervoudig gebruik van uitroeptekens is natuurlijk wel af te leiden dat dit een exces moet zijn.
Mvg, Boris
Hallo Boris en Henk.
Natuurlijk heeft de USA een grotere verzamelaarsmarkt maar deze prijzen zijn excessief. Ik plaats ze in categorie 30-75 dollar.
Maar het is wat je zegt "vragen kan altijd". De eerste kaart ziet er ook nog eens onfris uit.
Op eBay zijn er verkopers die zoiets ook doen bij luchtvaartfoto's. Een exorbitante prijs voor "meteen kopen" maar geven nog een mogelijkheid erbij, bijvoorbeeld "prijsvoorstel geven". Anderen geven bij "meteen kopen" als extra mogelijkheid een bedrag vanwaar het bieden begint.
En dan maar hopen.... Ik vind het erg hebberig. Proberen iets boven de gemiddelde marktwaarde te krijgen door deze methode en dan de koper zo gek krijgen daarin mee te gaan met zijn prijsvoorstel.
Ik heb zoiets met "prijsvoorstel geven" één keer gedaan en kreeg een zeldzame foto van een Fokker C.X voor € 100 i.p.v. € 150.
Hoe het gewoonlijk bij foto's ligt weet ik niet, de meeste verkopers van ansichtkaarten willen niet meer dan zo'n 10% inleveren maar die vraagprijzen liggen veel lager dan bij foto's.
Groet, Ruud.
Laatst gewijzigd door ruudvanom; 20 augustus 2019 om 11:35
Kaart 750. Grappig Frans product. Gezien de belangstelling geen alledaags verschijnsel op Waalhaven.
F-AIAU. Farman F.121 Jabiru F.3X op Waalhaven.
Groet, Ruud.
Laatst gewijzigd door ruudvanom; 19 augustus 2019 om 15:58
Merkwaardig, dat de dwarse afsteuning van het landingsgestel een gebogen vorm heeft, i.p.v. recht. Je zou verwachten, dat de buigspanning bij de gebogen stang in het midden groter is, dan die in een rechte. Of mis ik iets?
Zou me niet verbazen, want de Fransen zijn wel slim in de mechanica.
Als buiging word veroorzaakt door een ingeleid moment ( hier de wielas ) dan maakt het voor de buis niet uit of hij wel of niet gebogen is.
Als er trek op de buis komt door bijvoorbeeld een zij landing dan zou een rechte buis beter zijn maar dan krijg je een knik bij de wiel as en dat is ook niet fijn.
Ja, dat is zo, maar als de steunstang onder een hoek is geplaatst met de verticale landingspoot, dan is er toch een component in die poot, en is de belasting op de steunstang iets kleiner? Bij alle andere vliegtuigen zie je altijd een rechte steunstang. Aannemende overigens dat de connectie met de landingspoot een scharnierpunt is. Die Fransen blijven me dus verbazen. Zijn er eigenlijk meer vliegtuigen met zo'n gebogen afsteunstang?