Pagina 153 van 153 EersteEerste ... 53 103 143 151 152 153
Weergegeven resultaten: 1.521 t/m 1.530 van 1530

Discussie: De kluis van Bert

Standaard

LOL, ikke ook.

Adri

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tev Bekijk bericht
    Ik vind het een prachtige foto, Bert ... van mij mag je vaker in de hoek gaan staan !
    Naam: IMG_3025.jpg
Bekeken: 148
Grootte: 186,8 KB

Standaard

Hier dan nog maar eentje 'vanuit de andere hoek':

PH-844_para_09may13EHHO1
    by Bert Visser, on Flickr

Standaard

Maar weer een gewoon 'van opzij'-plaatje, maar toch iets anders. Hoogeveen heeft een oost-westbaan (09-27), dus als je aan de zuidkant staat heb je het grootste deel van de dag het licht achter je. Helaas is de achtergrond dan wat minder leuk, met al die bedrijfsgebouwen. Eén mogelijkheid om dat een beetje te veranderen is door met lage sluiterlijden te gaan werken... het is dan natuurlijk nog wel zaak om je onderwerp toch scherp in beeld te krijgen.
    Hier is Piper PA-18-95 Super Cub D-EHCB (opgeschilderd als OL-L45 van het Belgische Leger), die ik plaatte met 1/30 en F.16 op 100 ISO en 210mm zoom. Helaas heb ik de foto een beetje te veel verscherpt, maar door de jaren heen leer je dat ook te vermijden...

D-EHCB_01nov14EHHO4

Standaard

Prachtig effect van snelheid. Maar ook van een vaste, en regelmatig bewegende hand!

Standaard

Thanks! Het werkt natuurlijk het best als je haaks op je bewegend onderwerp staat.

Ik had nu een plaatje van de D-ECPU willen laten zien, gemaakt op dezeflde dag, maar die plaat staat al op bladzijde 39...

Dan maar een diascan uit 1992, toen de Groep Lichte Vliegtuigen (GpLV) van de Koninklijke Luchtmacht nog regelmatig het laagvliegen oefende en daarbij Hoogeveen als uitvalsbasis gebruikte voor de Alouette-III en Bo-105's.

A-267_17feb92EHHO

Standaard

Op 14 mei 2015 kwamen twee hobbies bij elkaar. Behalve vliegtuigen fotograferen mag ik ook graag oldtimers en klassieke auto's platen.
    De AH-67-10 is een MG TC uit 1946 en het vliegtuig is de PH-IWO, een replica SE-5A Scout. Dat toestel kwam in 2009 als N640AB in Nederland terecht (foto op bladzijde 143), maar werd in 2015 verkocht en vliegt nu als VH-EWJ in Australië rond.

AH-67-10_PH-IWO_14may15EHHO

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heron Bekijk bericht

De Aero AT-3 is een in Polen gemaakt toestelletje, dat zowel compleet (als AT3-R100) als in kit-vorm te koop is. Op Lelystad vliegen er een paar rond en deze, de SP-GED met constructienummer AT3-042, werd later PH-GED.
    Op het moment dat ik net wat research doe voor dit stukkie tekst, blijkt dat op 6 juni j.l. ditzelfde toestel net weer uitgeschreven is en terug is gegaan naar Polen.
    Leuk om de PH-GED in zijn originele vorm hier langs te zien komen. Ik heb diverse uren op de AT-3s van dit bedrijf. Origineel waren dit de SP-GEH en SP-GED (later omgekat naar PH-), maar de PH-GEH is bij een incident in 2015 dusdanig beschadigd dat deze niet meer rondvliegt. Daar zijn de PH-ZVA en PH-EVB (origineel SP-ACY) bijgekomen. De afgelopen jaren waren de toestellen niet meer in te zetten doordat onderdelen uit Polen niet meer verkrijgbaar bleken. Het verbaast me dan ook niet dat ze weer terug gaan naar Polen.

Standaard

Bedankt voor dit interessante verhaal, Archer.

Nu een plaatje van de neus van N310ZZ, een Cessna-310P, waarvan er maar 240 gebouwd zijn.
    Kijk ik vandaag op de FAA-webstee en dan blijkt dat deze registratie gereserveerd is. Dat betekent dus dat dit toestel óf een andere regi heeft gekregen óf niet meer vliegwaardig is.

N310ZZ_09may16EHHO1

Standaard

Mooie luchtinlaat in de neus. Waar dient die voor? Cabin ventilatie, of instrumenten?

Regels voor berichten