Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 90

Discussie: Verenigde vleugels: suggestie voor een project.

Threaded View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht
  1. #12

    Standaard

    Over de verkoop van het Aviodrome aan een commerciële partij, denk ik dat de rol van KLM en Schiphol hierin kritisch bekeken dient te worden (zal niet gelijk vragen om parlementaire enquete). Persoonlijk lijkt mij deze zeker niet zuiver…. Met veel bravoure kondigde deze partijen in 2008 de gedwongen fusie van Aviodrome en DDA aan (http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-NL/Article.cms/Algemeen/Aviodrome_en_DDA_Classic_Airlines_samen_verder_in_ nieuwe_organisatie), waarna de Connie gelijk niet mocht vliegen (terwijl klaarblijkelijk alle hordes genomen waren (financieel en operationeel) zie ook http://www.airliners.net/photo/KLM---Royal/Lockheed-L-749-Constellation/1527954/L/&sid=1aaeea0fee876b5df927942f33623afd) en de DC-2 (inmiddels eigendom van KLM en Schiphol) ook niet (meer) vliegt. Op zich waren de motieven zeer goed en was dit toe te juichen, maar wat zo teleurstellend is, is dat bij het eerste zuchtje economische tegenwind de hoge heren van KLM en Schiphol hun geschiedenis en hun toezegging van slechts 2 jaar eerder (2008) verloochenen door het Aviodrome als een blok te laten vallen (althans zo ervaar ik het als Vriend van de Aviodrome), terwijl de DDA nog jaarlijks tonnen krijgt om 1 Dakota in de lucht te houden… maar tot zover mijn frustraties over de gang van zaken

    Ik ben echter niet negatief over Libema, gezien de investeringen die men reeds gedaan heeft (via een zakelijke relatie weet ik bijvoorbeeld dat de gebouwde kinderactiviteit (glijbaan etc.) binnen zeer veel geld gekost heeft!). Volgens mij gaan ze dat echt niet zomaar opgeven en bovendien ligt er een garantie voor 10 jaar om het Aviodrome open te houden! Tuurlijk hoop ik dat ze ook naar uitbreiding van de collectie gaan kijken.

    Terug naar het onderwerp van deze discussie. Ik zou het geweldig vinden als we meer aandacht krijgen voor de Marine Luchtvaart Dienst, want lijkt een ondergeschoven kindje bij alle organisaties. De Wal zou dan ook geweldig zijn, het restaureren van de Firefly (vliegend of statisch) geweldig, een Avenger, een vliegende Tracker of Lockheed Neptune… Echter misschien is het toch ook mooi om een Fokker F.18 (Pelikaan of Snip) te hebben al dan niet vliegend. Zeker als deze voor het Schiphol 1928 staat en vertrekt Een DC-8 zou echt toevoeging zijn aan de collectie en zeer jammer dat de "Jacht op de DC-8" niet geslaagd is… ook ik heb hier tevergeefs aan bijgedragen (zoals ook aan de DC-2 en Connie)! Volgens mij hebben we allemaal genoeg ideeën, maar wat is financieel haalbaar???

    Ik ben, net als Mathieu, wel nieuwsgierig wat er met alle suggesties gedaan wordt!
    Laatst gewijzigd door Arjan; 6 juni 2013 om 12:01 Reden: reactie op persoonlijke opmerkingen verwijderd

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •