Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 102

Discussie: Dornier Do24K in schaal 1:10

Threaded View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht
  1. #19
    Geregistreerd
    13 december 2012
    Locatie
    Oostvoorne
    Berichten
    117

    Standaard

    @ Pim , het prototype is gebouwd door iemand in de VS. Hij heeft de romp deelbaar gemaakt voor transport en dit gaf veel gewicht achter het cg. Ik kan met de cad software inderdaad het gewicht uitrekenen van de laser gesneden onderdelen. Beplanking e.d werk ik niet uit in het programma , ik ben maar een hobby cad tekenaar en heb hier nooit scholing voor gehad. Na overleg met Jim (bouwer) hebben wij beiden het idee dat het we het cg te ver naar voren hadden gebracht. Achteraf gezien had het model wel beter kunnen vliegen. Tijdens de 1e testvlucht ging het model met de neus de lucht in met het hoogteroer vol down. Hierna opnieuw het cg berekend met een andere methode. Deze keer ook de stummels mee berekend. Hier was uitgekomen dat het cg dus veel verder naar voren gebracht moest worden. Dit bleek uiteindelijk niet juist.

    @ Tracker , we hebben natuurlijk alle gegevens bewaard. Als ik het nieuwe ontwerp gereed heb zullen zowel Jim als ik zelf aan de bouw beginnen.Ik kijk er erg naar uit.

    De Goose vliegt zeker erg goed , is een zeer stabile kist. Bedankt voor de foto. Toch ook een erg mooi kleurenschema die goose op de foto.

    Mvg,

    Bart





    https://www.youtube.com/watch?v=Usi9zR6vM1U
    Laatst gewijzigd door Bart83; 14 november 2014 om 08:36

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •