Daarna een triomfale langs de Oostkust van de V.S., waar ze door duizenden mensen werd ontvangen en bekeken. Tot aan New York! Na een grootse ontvangst aldaar waren de centen op. De vliegboot moest een flinke overhaul hebben. Curtiss wilde zijn motoren terughebben. Dornier stond op het punt zo failliet te gaan. Ellende alom dus en de vliegboot kwam weer op een werf te liggen:

Naam: Dornier DO x in New York.jpg
Bekeken: 554
Grootte: 191,9 KB

Das Reichsverkehrsministerium (RVM) hielp ten slotte Dornier uit de brand. Schulden werden betaald. Motoren werden gerevideerd. Belangen werden overgedragen. De vlucht kon in mei 1932 worden voortgezet. Op 19 mei 1932 vertrok het uit New York voor een vlucht van 2120 km naar Holyrood, een stadje in ‘the middle of nowhere’ aan de kust van Newfoundland. Zo als gebruikelijk in die streken was het rot weer; nevel en ruwe zee. Ze bleven een tijdje rondcirkelen, wachtend op betere condities, zonder resultaat. De brandstof begon op te raken. Dus werd ’n andere (tijdelijke) bestemming gezocht en gevonden in het water bij Trinity na 12 ½ uur vliegen vanaf New York. De volgende morgen werd er per boot 700 galons brandstof aangevoerd vanaf Holyrood. Nadat de motorenop de gebruikelijke manier met de hand waren aangezwengeld ging de tocht verder naar Horta op de Azoren. Portugal gaf later deze fraaie zegel uit:

Naam: DO - X Postzegel Portugal.jpg
Bekeken: 470
Grootte: 63,9 KB

Verder geen dramatische gebeurtenissen meer. Vlak boven zee vervolgde ze haar weg. Vigo, Spanje, Callshott Engeland, verder naar Duitsland, waar deze fijne foto kon worden gemaakt:

Naam: Nieuwe afbeelding.jpg
Bekeken: 559
Grootte: 49,2 KB

Na een paar jaar kwam de Dornier terecht in het Berlijnse Luftfahrt Museum, waar het compleet vernietigd werd door een geallieerd vliegtuig bombardement. JanJr