Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Vraag over Koolhoven FK 51

Threaded View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht
  1. #1
    Geregistreerd
    2 februari 2008
    Locatie
    Bussum
    Berichten
    20

    Standaard Vraag over Koolhoven FK 51

    Hallo allemaal!

    Een van mijn hobbies is het onder de knie krijgen van "3D modelling" met het doel ooit een werkend vliegtuig in FSX te krijgen. Mijn voorkeur gaat daarbij uit naar een echt nederlands model zoals een Fokker of Koolhoven. Zo ben ik bijvoorbeeld bijzonder geinteresseerd in de Koolhoven FK 51. De afgelopen jaren heb ik alles verzameld wat met fokker en koolhoven te maken heeft. Je zou kunnen zeggen dat het vinden van referentiemateriaal een doel op zich is geworden. Wat betreft de Koolhoven FK 51 heb ik bijvoorbeeld de serie "Avions" met daarin een uitgebreid artikel over de Koolhoven FK 51 en natuurlijk het boekje van Hooftman over dit type. In totaal begint de verzameling boeken en tijdschriften inmiddels behoorlijk uit de boekenkast te groeien (natuurlijk ook ander materiaal dan alleen maar Fokker en Koolhoven). In al mijn referentiemateriaal over de FK 51 ben ik echter nog niet een goede foto van de onderkant van dit toestel tegengekomen. Het gaat dan met name om de wijze waarop de ondervleugels aan de romp zijn verbonden zijn. Is er iemand die hierover wel wat van in zijn bezit heeft? Ik had mijn hoop op de FK 51 reproductie gezet maar in die hoek blijft het akelig stil de laatste tijd.

    Alvast bij voorbaat dank...

    Roland Peters

    ps, mijn allereerste post hier maar wel een van de sites waar ik dagelijks naar kijk!

    Laatst gewijzigd door Arjan; 7 februari 2009 om 11:16

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •