Ondertussen is de D-XXI dan toch maar mooi beschikbaar als flyable, en kennelijk stoort het de meesten niet om de Sarja3 te vliegen.

Mijn vraag van lang geleden is dus beantwoord; en het resultaat heb ik gepost op mission4today: de campagne "Illusies, Incidenten en Invasie" vertegenwoordigt wat mij betreft het verhaal van onze moedige mei- vliegers in de D-XXI en die van 1.JaVA in het bijzonder.
Over "forgotten battles" gesproken: ja, het waren maar 5 dagen en ja, er bleef bijna geen enkele D-XXI over en ja, we verloren die slag; maar wat was het gevolg?
1) de hele wereld leerde van Nederland hoe je de duitsers moest bestrijden als die een vliegveld wilden veroveren. De verrassing was er af!
2) er gingen 220 Ju 52's verloren; die konden boven Engeland, boven Kreta of voor Moskou niet meer worden gebruikt. Over beslissende momenten gesproken?
3) het totale verlies van de Luftwaffe was 328 van 929 toestellen; zulke verliespercentages heeft verder alleen de Russische luchtmacht in 1941 ondervonden!

Goed, wie daar net zo trots op is als ik wil vast wel een campagne vliegen met dat kleine jagertje:

http://www.mission4today.com/index.p...etails&id=3820