-
22 september 2010, 09:50
Van vorstschade was zeker geen sprake. Het probleem was ontstaan op het vliegveld. Er was vertraging ontstaan doordat papieren niet klopten of ontbraken. Daar is waterschade ontstaan.
Dat men hem weer heeft weten te herstellen vind ik nu juist weer een goede prestatie!
Laten we vooral niet vergeten hoeveel werk in de replica is gestoken, qua voorbereiding, en qua bouw. Er komt in ieder geval nog iets van de grond, dat is 15 jaar lang wel anders geweest. Hulde dus voor het MLM en de heer Casius! Dat een MLM medewerker (nota bene!) een uitlating doet dat hij in depot (omdat hij niet mooi genoeg zou zijn) staat vind ik dan ook vreemd. De Buffalo is misschien op een aantal punten niet perfect, maar hij is wel heel indrukwekkend.
Ik denk dat de replicabouw van deze Buffalo (en FK-51, C-10 en DH-9 in veel grotere mate) aangeeft wat de moeilijkheid is van de bouw van zo'n groot project:
- veel (heel veel!) onderzoek is noodzakelijk omdat veel gegevens
onbekend zijn
- de kosten (!!!)
- de manuren
- de beschikbare expertise en materialen
Dat wordt nog wel eens onderschat. En dan te bedenken dat die projecten statische objecten zijn. Je zou maar eens een D.XXI vliegend willen bouwen (of een G.1...
)
Regels voor berichten